עמוד:

. 1 הצעה למיון תוכני הלמידה בכיתה ההטרוגנית , כדי שתתקיים הוראה / למידה יעילה ומשמעותית , יש להתאים את תוכני הלמידה ללומדים השונים . זוהי משימה קשה , הדורשת הפעלת שיקולי- דעת מסוגים שונים . כדי לסייע לכם במשימה זאת הוכנה במדריך למורה – בש ולי הספר לתלמיד – הצעה מנומקת למיון תוכני הלמידה לתוכני בסיס , תוכני הרחבה ותוכני העשרה : תוכני בסיס – אלה הם התכנים שלפי הצעתנו ילמדו אותם כל התלמידים . לתכנים אלה אין כל סימון במדריך למורה . תוכני הרחבה – אלה הם תכנים המיועדים להתאמה לתלמידים השונים . יש לשקול ולהחליט מי מתלמידי הכיתה ילמד כל אחד מהנושאים הכלולים בתכנים אלה , וכיצד ילמ ד אותו . ההחלטה יכולה להתקבל ע " י המורה בלבד , או בשיתוף עם התלמיד . במדריך למורה תכנים אלה מסומנים לאורך שולי הדפים , כך : ליד הסימון כתובים שיקולי הדעת לדירוג התכנים כהרחבה . תוכני העשרה – אלה הם התכנים אשר לפי הצעתנו מיועדים לעתים לתלמידים שיכולת הלמידה שלהם גבוהה , לעתים הם מיועדים דווקא לתלמידים הזקוקים לחיזוק בנושא הנלמד , ולעתים למי שמתעניינים בו . לגבי כל אחד מהנושאים הכלולים בתכנים אלה , יש לשקול ולהחליט מ י מתלמידי הכיתה ילמד אותו , וכיצד . כן חשוב להחליט למי מהתלמידים להציע נושאים אלה כנושאי רשות , ולמי להציעם כנושאי חובה . גם כאן – ההחלטה יכולה להתקבל ע " י המורה בלבד , או בשיתוף עם התלמיד . תכנים אלה הם הקטעים הנקראים בספר " ועוד באותו עניין , " ובמדריך למורה הם מסומנים לאורך שולי הדפים , כך : ליד הסימון כתובים שיקולי הדעת לדירוג התכנים כהעשרה . חשוב להדגיש שזוהי הצעה כללית , ועליכם מוטלת המשימה לבדוק כל חלק בה , ובכל מקרה לשקול ולהחליט מה להתאים לתלמידי הכיתה השונים , וכיצד . וכדי לבצע את התאמת התכנים הלכה למעשה , חשוב להביא בחשבון שיקולי דעת מתחומים שונים , כגון : ללמד אחרת הצעות להוראת התכנית בכיתה ההטרוגנית ההצעות להוראת התכנית בכיתה ההטרוגנית מתמקדות בשלושה תחומים : . 1 הצעה למיון תוכני הלמידה לתוכני בסיס , תוכני הרחבה ותוכני העשרה . . 2 הצעות לפינות-עבוד ה , לביסוס ולהעשרה של תוכני הלמידה . . 3 הצעה לדגמי הוראה / למידה לעבודה בכיתה ההטרוגנית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר