עמוד:

. 1 הזמן – מתי וכמה מתי ללמד את התכנית ? תכנית הלימודים של משרד החינוך והתרבות ממליצה ללמד את שני האזורים – מישור החוף התיכון והדרומי וצפון הארץ – בכיתה ו . בהתאם להמלצה זאת כדאי ללמד את שני כרכי הספר , בזה אחר זה , בכיתות ו – מראשית השנה ועד סביבות פורים . אפשרות אחרת , שאף היא מבוססת על תכנית הלימודים של משרד החינוך והתרבות , היא ללמד חלק מהנושא בכיתה ה , ולסיימו בתחילת כיתה ו . בהתאם לזה , אפשר ללמד את כרך א של הספר ב כיתות ה , במחצית השנייה של השנה , ואת כרך ב ללמד בכיתות ו , החל מראשית השנה . כמה זמן ללמד ? הזמן העומד לרשותכם להוראת חומר הלימוד רחב-ההיקף והעשיר שבשני כרכי הספר הוא מצומצם – כ- 40 שעות הוראה . למעשה , במשך זמן זה אין אפשרות ללמד באופן אינטנסיבי את שני כרכי הספ ר במלואם , לכן אנו ממליצים ללמד את התכנית תוך בחירה והתאמה של תוכני הלמידה : - לבחור אילו תוכני למידה תלמדו ואילו לא תלמדו , וכן אילו תכנים תלמדו בדרכי ההוראה האינטנסיביות ואילו בדרכי ההוראה האקסטנסיביות . - להתאים תכנים שונים לתלמידים השונים . לשם כך אתם יכולים להיעזר במיון של תוכני הלמידה לתוכני בסיס , תוכני הרחבה ותוכני העשרה , המוצע במדריך זה , ובהנחיות כיצד לקיים מיון זה בכיתה ( ר או עמ ' 19-18 בחלק זה של המדריך . ( להלן המלצה כללית לחלוקת הזמן בין חלקי הספר השונים : זוהי המלצה בלבד ואפשר , כמובן , לחלק את הזמן בצורה שונה , בהתאם לשיקול דעתכם . צרור עצות מעשיות להוראת התכנית בפרק זה יובאו הערות והארות שתכליתן לסייע לכם בהוראת התכנית . נעסוק בזמן העומד לרשותכם להוראת התכנית , בהכנות ללמידה , בהמלצות לאופן השימוש בחומרי הלמידה , ובהמלצות לדרכי הוראה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר