עמוד:32

אלוהים . ) מלך אינו יכול לעשות ככל העולה על רוחו ועליו לנהוג במוסריות , לשמש דוגמה ומופת ולנהוג כבוד בנתיניו . הרח בה על כך בעמ וד 116 בספר . לסיפור יש גם מסר ספרותי אודות תולדות בית דוד ויחסי המלכים עם האל : הסיפור מסתיים כשדוד ובת שבע מביאים ילד נוסף לעולם . המחבר מציין שאלוהים אוהב את ילדם השני של דוד ובת שבע והוא יגן עליו ולא ימית אותו ) פסוקים - 24 . ) 25 דוד נענש בעונש ים של ' בני אדם ' ולא בעונש אלוהי שהוא סופי ומוחלט . בשונה משאול שכעונש על חטאיו נגזלה ממנו המלוכה , דוד אף שחטא נותר מלך , ויתרה מכך , נודע לו כי הבן שנולד לו מבת שבע יירש אותו . מחברי ספר שמואל השתמשו בפרשת דוד ובת שבע גם כדי להוכיח את תקפותה של הבטחת הנצח . ה פרק מסתיים ב ' משל כבשת הרש' . כבשת הרש בשירו של נתן יונתן נתן יונתן חיבר את השיר ' שיר ארץ ' בעקבות נפילת בנו הבכור , ליאור , במלחמת יום הכיפורים . שמואל ב ' פרק יג : אמנון ותמר בספר לתלמיד נכתב : הפרק שפותח את הסיפורים על חצר המלוכה של דוד מציג בפנינו עוד צד בנ פלאותיו של הסיפור המקראי . הסופרים הקדומים שכתבו את ההיסטוריה של עם ישראל היו אמנים מהמעלה הראשונה . היו אלה סופרים מעולים שידעו היטב כיצד לכתוב סיפור , כיצד לתאר את ההתרחשויות , כיצד לרגש את הקורא , לסקרן אותו ולגרום לו להבין את המסר שהם רוצים להעביר באמצעות הסיפור . בסיפור הזה לא נקרא על מלחמות גדולות , על בניית ארמונות או על המלכת מלכים . סיפור אמנון ותמר מציג בפנינו רגשות עזים : שנאה ואהבה מתחלפות זו בזו ; קנאה בין אחים מולידה מעשים קשים ; הרגשות של הדמויות שעליהן נקרא הם שעומדים במרכז הסיפור . אלה הם רגשות עזים שמ ובילים למרמה , לאונס ולרצח . סיפור אמנון ותמר נבנה על ידי הסופרים הקדומים בצורה מופלאה . בכל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר