עמוד:15

- מה משמעותו של יום הזיכרון ? מדוע צריך , לדעתכם , יום זיכרון רשמי וממלכתי לכל המדינה ? - מה ו תפקידו של יום הזיכרון בחברה הישראלית כפי שאתם מבינים אותו לאור הדיון בקינת דוד , בתפילת ' יזכור ' ובשיר ' הרעות ?' - הסבירו את מקומו של יום הזיכרון על הציר שבין אבל פרטי לאבל לאומי . מה ההבדל בין האבל הפרטי לאבל הלאומי ? מה חשיבותו של האבל הלאומי ? בסיו ם הדיון חשוב לחזור ול הדגיש את ההקשר ואת נקודת המוצא – קינת דוד , התנ " ך . שמואל ב ' פרקים ב – ג : ראשית ימי מלכות דוד והמאבק עם בית שאול פרקים אל ה עוסק ים בראשיתה ש ל מלחמת האחים בין שבט יהודה לשאר שבטי ישראל על ירושת המלוכה . בחלק הראשון של הפרק ) פסוקים ) 4-1 דוד מומלך בחברון על שבט יהודה . יש להדגיש שהיזמה לעלות אל חברון הייתה של דוד עצמו ובברכת . 'ה דוד לטש עיניו אל המלוכה ועל כן פנה אל חברון , עיר הבירה של השבט שממנו ה וא הגיע . חברון היא אחת הערים הקדומות והחשובות בהיסטוריה של ארץ ישראל ובתולדות עם ישראל . העיר יושבת על הדרך הראשית בין באר שבע בדרום לירושלים שמצפון לה ובצומת דרכים של אחת מן הדרכים הראשיות שהובילו משפלת יהודה ומחוף פלשת במערב לכיוון הרי יהודה במזרח ( . הרחבה בעמ וד   53 בספר ( . רר עם התלמידי ם מדוע דוד פנה דווקא לבירת השבט שלו ולא לבירתו של שאול המלך שהיי תה בירת הממלכה . מנגד – אבנר בן-נר , שר צבאו של שאול ובן דודו , ממהר להמליך על ישראל את איש בושת , בנו היחיד של שאול ששרד , ובכך להותיר את שלטון בית שאול על כנו ) פסוקים . ) 9-8 אנו ממליצים להעמיד במרכז הדיון את המושג ' מלחמת אחים ' ולפתח אותו עם התלמידים לפי השלבים הבאים : א . לברר בעזרת ה מילון את משמעות המושגים : מלחמה , אח , מלחמת אחים . ב . לעמוד על משמעות ו התרבותית של המושג : מה הופך מלחמה למלחמת אחים ? מה ההבדל בין מלחמ ה רגילה למלחמת אחים ? ניתן להשתמש גם בדוגמאות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר