עמוד:27

פעילות , 26 עמוד 41 בחוברת בצד הפעילות מובאת קריקטורה . כדאי לעיין בה עם הילדים , לבחון מה מצחיק בה . פעילויות , 30 עמוד 45 בחובר ת פעילות זו עוסקת באנשים עם צרכים מיוחדים . ומנסה להעלות למודעות התלמיד כמה היבטים : ליצור מצב שבו התלמיד נכנס לרגע קט ' ל נעלים של השני ' כדי לחוש את המשמעות של להיות מוגבל מבחינה מסוימת . התנסות כזו יכולה לגרום לתלמיד לחוש אמפתיה כלפי אנשים בעלי צרכים מיוחדים . ההתנסות יכולה גם ללמד על הנטייה לעשות את הפעולה הנדרשת במקום האדם המוגבל , מתוך רצון לעזור ולהדריך , ולרוב זוהי דרך פחות רצויה . עדיף להקשיב ולבחון מהו הצורך של האדם המוגבל , ומהצורך הזה לבוא לעזרתו . יש לשוחח עם התלמידים על כך שלאנשים בעלי צרכים מיוחדים לרוב אין צורך ברחמים , הם זקוקים ושואפים ליחס שוויוני . יחס שווה פירושו לחוקק חוקים וכללים שיאפשרו לנכים לעשות דברים כמו אדם שאינו מוגבל . למשל , חוקים המסדירים נגישות לנכים הם חוקים ששומרים על הזכות לשוויון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר