עמוד:30

מהלך הפעילות הדפיסו את המפות , גוזרים כל שכבה לפי הקווים הרציפים המסומנים בדף ( הקווים המקוטעים מסמנים היכן להניח את השכבה הבאה . ( דף 1 מציג את הים ואת האזורים הנמוכים ביותר , הנמצאים מתחת לפני הים : בקעת הירדן וים המלח . דף 2 מציג את המקומות נמוכים , הנמצאים בגובה פני הים וקצת מעליו ( מישור החוף , עמק יזרעאל . ( דף 3 מציג את ההרים הנמוכים . דף 4 מציג את אזורי ההרים הגבוהים . דף 5 מציג את הפסגות הגבוהות ביותר : הר חרמון , הר מירון והר רמון . מדביקים את השכבות הגזורות על הסול וגוזרים לפיהן את הסול . כדי לקבל הפרשי גובה ברורים יותר כדאי לגזור 2 גיליונות של סול לכל שכבת גובה ולהדביק אותם זה לזה . צובעים את השכבות שנוצרו בצבעים המתאימים להם לפי צבעי המפה הפיזית . מדביקים את מגזרות הסול הצבועות זו על זו , לפי הסימון של הקווים המקוטעים . מוסיפים מקומות שונים למפה : אזורים , יישובים , רכסי הרים , נחלים . אפשר לכתוב את השמות על המפה או להיעזר בסיכות ובדגלונים עם השמות . דיון בכיתה : מה אפשר ללמוד מן המפה על ישראל ? מה תורמת מפת התבליט להבנה ? משך הפעילות : כ 2 - ש יעורים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר