עמוד:21

פעילות - 3 צוללות על גבי מפת העולם מתי כדאי ? כשלומדים על קווי האורך והרוחב בפרק השלישי . תמצית הפעילות ומטרתה התלמידים ישחקו ( בזוגות ) בווריאציות שונות של משחק הצוללות כדי לתרגל את השימוש בקווי האורך והרוחב . עזרים וחומרים 2 צילומים של מפת העולם המצ " ב לכל תלמיד . מהלך הפעילות כל אחד מבני הזוג יסמן על גבי המפה ( ביבשות בלבד ) 5 נקודות של מפגש בין קו אורך לקו רוחב ( רמת בסיס ) , או 5 משבצות שלמות ( רמת הרחבה . ( כל משתתף ינסה לגלות את הנקודות או את המשבצות ש " החביא " בן זוגו בשיטה של משחק הצוללות המוכר לכולם . אפשרות נוספת להעשרה - להציע מסלול על מפת העולם ולבקש מהילדים לעקוב אחר המסלול ולבדוק לאן ואיך הגיעו למקום היעד . ( אפשר לצרף סיפור מסגרת , כמו : "דמיינו שאתם ספנים ותיקים , והנווט של הספינה נתן לכם הוראות כיצד להפליג כדי למצוא אוצר כלשהו . ( " ... אפשר גם לעבוד בזוגות - כל אחד מהילדים יחבר מסלול על מפת העולם וימצא את המסלול של חברו . הערה : חשוב שהתלמידים יסמנו את ה " צוללות " ביבשות בלבד , כדי לצמצם את שטח המשחק . אפשרות נוספת לצמצום שטח המשחק היא לבחור לשחק רק על חלק מהעולם , למשל רק על יבשות אמריקה או רק על יבשות אירופה , אסיה ואפריקה . משך הפעילות : כ 2 - שיעורים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר