עמוד:5

הפעילויות המשולבות בספר בספר כלולות פעילויות מג ונות : פעילויות פשוטות יחסית , המבוססות על הפקת מידע בסיסי מן הטקסט ומן החומר החזותי ; ופעילויות מורכבות יותר , המצריכות חשיבה מופשטת – ניתוח , פירוש וכדומה . יש פעילויות שלביצוען נדרש זמן מצומצם , ו האחרות מקיפות יותר , ולביצוען נדרש זמן רב . יש פעילויות המתאימות לעבודה עצמית , ויש כאלה המיועדות לעבודת צוות או לעבודה במליאת הכיתה . סוגי הפעילויו ת בספר פעילויות ה עשויות לשמש פתח לדיון במליאת הכיתה או בקבוצה . רבות מן הפעילויות האלה דורשות גילוי יוזמה והבעת דעה אישית בנושא . פעילויות ש מכ ו נות להבנת הנקרא ולדליית מידע בסיסי מתוך מפות . פעילויות שמטרתן לקרב את התלמידים לתוכני הלמידה . במהלך לימוד הנושא אפשר להשתמש בתמונות בכמה דרכים : 6 אפשר ל התבונן בתמונות תוך כדי קריאת הטקסט ולדון בתופעות שהן מדגימות . אפשר להפנות את התלמידים לתמונות המתאימות במ הלך הלימוד של נושאים אחרים בספר . 6 אפ שר לפתוח או לסכם את הלימוד של כל אחד מפרקי הספר באמצעות התמונות : לגלות מה הם נושאי הפרק ( כפתיחה ) ולהמחיש את המושגים שהופיעו בפרק ( כסיכום . ( המלצה אפשר להכין בכיתה לוח קיר המוקדש ל מפות ולתלות עליו מפות ותמונות לפי פרקי הספר . רשת האינטרנט , אמצעי התקשורת , פרסומים של חברות תיירות , מגזינים רבים העוסקים בטבע ובטיולים – גדושים בחומר ויזואלי מתאים . אפשר גם להיעזר בתמונות שצולמו על ידי התלמידים או בני משפחותיהם בטיולים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר