עמוד:24

נושא לשוני : המספר המונה - עמודים 71-70 בספר הלימוד בעזרת המספר המונה סופרים או מונים דברים . למספר המונה יש גם זכר ונקבה . הקושי - סיומת הזכר במספרים היא כמו סיומת הנקבה בשמות העצם או בתארים ( מצחיקה - נקבה , שלושה - זכר . ( המספר 'אחת' יוצא דופן מבחינת המיקום שלו ליד שם העצם - הוא בא לפני שם העצם ( קובייה אחת , שתי קוביות . ( גם המספר הסתמי הוא בנקבה - כשסופרים , "סתם" מספר בית , מספר קו אוטובוס . 'וכו מה עושים בספר הלימוד ? קוראים את המספרים ב'קוביות . 'הדומינו משלימים את שמות המספרים עד עשר מתחת לתמונות . מה עוד עושים בשיעור ? א משחק : קבוצה אחת עומדת כשלכל ילד תלוי מספר ( 1-מ עד ( 10 על הצוואר . קבוצה שנייה עומדת כשלכל ילד תלוי שלט עם שם המספר ( אחת עד עשר ) על הצוואר . הילדים עומדים שורה מול שורה , לא לפי הסדר , ובאמצע תלמיד ללא שלט . אומרים מספר ( למשל , ( 10 וילדי 10 ( מספר ומילה ) משתי הקבוצות צריכים להחליף ביניהם מקומות . הילד שנמצא במרכז צריך לנסות לתפוס את המקום של אחד הילדים שזזו ממקומם . אם הוא מצליח הוא מקבל את השלט של הילד שנותר ללא מקום . הילד שנותר ללא מקום מכריז על המספר הבא וחוזר חלילה . ב . כל תלמיד מקבל דף ועליו 10 משבצות . קוראים משפטים והתלמידים צריכים לכתוב את המספר ששמעו בכל משפט לפי הסדר . דוגמאות למשפטים : בשעה שש אני קם . בשעה שבע אני אוכל , בשעה שמונה אני הולך לבית-הספר , בשעה תשע אני מלמד עברית , בשעה עשר אני בהפסקה , בשעה אחת אני הולך הביתה , בשעה שתיים אני נח , בשעה שלוש אני קורא , בשעה ארבע אני צופה בטלוויזיה , בשעה חמש אני משחק כדורגל ( כדאי להגיד משפטים בזכר ובנקבה לסירוגין . ( טקסטים קצרים והבנת הנקרא : סדר היום שלי - עמודים 73-72 בספר הלימוד מה עושים בספר הלימוד ? קוראים טקסט עם מילים מוכרות מתאימים שעה לאיור לפי הקטע כתיבה אישית הנשענת על קטע הקריאה . מה עוד עושים בשיעור ? א . שואלים את התלמידים מה הם רואים בתמונות : מי בתמונה ? מה הוא עושה ? התלמידים עונים : ברק אוכל ... ב . התלמידים קוראים את הקטע בקריאה דמומה . ג . התלמידים קוראים את הקטע בקול רם ביחידים ובמקהלה . ד . התלמידים אומרים את הקטע כאילו איה אומרת את סדר היום שלה - בעזרת פעלים בנקבה . ה . מפרסמים את הטקסטים שיכתבו התלמידים על סדר היום שלהם על קיר הכיתה או בקלסר משותף .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר