עמוד:20

הוראת מילים גלובליות : תודה , סליחה , להתראות , בבקשה , שלום - עמוד 59 ברכות וביטויי נימוס משמשים אותנו בחיי היומיום . לכל סיטואציה ביטוי מתאים . התלמידים ודאי מכירים חלק מהמילים מלשון הדיבור , וכעת הם יכולים לקרוא ולכתוב אותן . מה עושים בספר הלימוד ? מתאימים מילה לציור . מה עוד עושים בשיעור ? א . תלמידים מציגים את הסיטואציות המצוירות בספר , ותלמידים אחרים מצביעים בספר על הסיטואציה ואומרים איזו מילה ממילות הנימוס נאמרת בה . ב . התלמידים ממציאים סיטואציות שבהן משתמשים במילות הנימוס ומציגים אותן בזוגות . ג . מכינים פתקים ועל כל אחד מהם כתובה מילת נימוס . התלמידים ( בזוגות ) בוחרים פתק ( בלי לראות מה כתוב עליו ) ומציגים סיטואציה שמתאימה למילת הנימוס שקיבלו . טקסט ושאלות הבנת הנקרא : במסעדה - עמודים 61-60 בספר הלימוד התלמידים נפגשים עם טקסט ארוך יחסית שמציג שיחה בעברית טבעית , בסביבה ועל תכנים שרוב התלמידים מכירים . ההיכרות עם ההקשר מסייעת לתלמידים להבין את הטקסט ולנחש משמעות של מילים חדשות . מה עושים בספר הלימוד ? קוראים טקסט ובו שימוש באוצר מילים מוכר הכולל גם את מילות הנימוס . עונים לשאלות המתייחסות לטקסט . מה עוד עושים בשיעור ? ( אחרי הפעילות הראשונה בעמוד ( 61 א . התלמידים מציגים את השיחה במסעדה . ב . שואלים את הילדים שאלות במקום האמא : יש פיצה ? והתלמידים עונים במקום המלצר : כן , יש . 'פיצה יש לימונדה ? כן , יש לימונדה . יש שוקולד ? לא , אין שוקולד . ג . שואלים : הילדה רוצה גלידה ? התלמידים עונים : לא . הילדה לא רוצה גלידה . הילדה רוצה לימונדה ? לא , הילדה לא רוצה לימונדה . . 'וכד ג . שואלים את אחת הבנות בכיתה : מה את רוצה ? והילדה עונה : אני רוצה ... אפשר גם לפנות לבן שיגיד : אני רוצה ... ( הילדים לא יכולים עדיין לקרוא את המילה , 'רוצה' אבל כן יכולים להגיד אותה . ( 7 מודגמת שאילת שאלות בשיח הדבור , גם ללא מילת השאלה . "האם" ראו הרחבה בעמוד . 18

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר