עמוד:12

ו . מזמינים את התלמידים לשער למה סבא לא בא , וכך בונים אתם המשכים שונים לסיפור . כדי שהתלמידים יוכלו לענות מלמדים אותם כמה מילים שיכולות להסביר למה סבא לא בא , למשל : חולה , עובד , ישן .... כל ילד מחליט מה הוא רוצה להגיד . אפשר גם ללמד את המילה , "אולי" ואז אפשר לענות "אולי הוא . "ישן הקניית המילית , 'של' הכרת המילים , 'ישן' 'חדש' - עמודים 37-36 בספר הלימוד את המילית של המציינת שייכות , מקנים דרך יחסי משפחה ( אח של . ( ... המשמעות של המילים ישן , חדש מוקנית דרך ציורים . מה עושים בספר הלימוד ? קוראים את המילה של ליד האיורים . מתרגלים את השימוש במילה של בתוך הקשר נושא משמעות ( שאלות . ( כתיבה אישית . מזהים חרוזים בעברית . מה עוד עושים בשיעור ? א . כותבים על הלוח קבוצות מילים שביניהן מסתתרת המילה של . התלמידים מזהים אותה . ב . מציגים את תמונת הפיקניק בפארק ( מתוך ערכת המוכנות ) ומדגימים משפטים עם המילה של , התלמידים מוסיפים משפטים משלהם . ג . מרחיבים את השימוש במילה של : המכונית של עלי , המוצץ של התינוק , הכדור של סאהרה . 'וכד ד . מוסיפים את רשימות האחים של תלמידי הכיתה ( עמוד 36 למטה ) ללוח הפרסום . ה . אפשר לבקש מהילדים להביא תמונות של אחים שלהם . כל ילד יכין כרזה ובה כתוב : ( התמונה ) אח של ( שם של עצמו . ( אחר כך תולים את העבודות של כולם על קיר בכיתה . ו . הכרת המילים ישן וחדש : הילדים מצביעים על חפצים בכיתה ואומרים "זה ישן" או "זה . "חדש מכינים כרטיסיות שבהן כתוב ישן וחדש , והילדים עוברים בכיתה ותולים את הכרטיסיות על חפצים לפי מה שנראה להם מתאים . הצגת התנועה שווא - עמוד 38 בספר הלימוד השווא מסמן שהאות מבוטאת בדרך כלל כ-אפס תנועה . מדגימים כיצד מבטאים את השווא . בהמשך נראה שלפעמים השווא מבוטא כמו תנועת הסגול ( ב ,- ,-ל לאן , ליד . ( מה עושים בספר הלימוד ? מכירים את התנועה ואת צורת הכתיבה שלה מתחת לאותיות הא"ב ( חוץ מ-א . ( קוראים את האותיות המנוקדות בשווא . מה עוד עושים בשיעור ? א . קוראים את האותיות מ-ב עד ת עם הצליל של התנועה שווא . ב . קוראים עם הילדים ( במקהלה ) את כל האותיות עם התנועה שווא . ג . מצביעים על אות עם תנועה ( קמץ , פתח , או שווא ) ומזמינים תלמידים להגות את האות + התנועה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר