עמוד:10

מה עוד עושים בשיעור ? א . לאחר קריאת מילים מציגים שאלות ממקדות , שהתשובות עליהן הן קריאת המילה . דוגמאות : איפה כתובה המילה ? ... איפה כתובה מילה המתחילה ב ? ... איפה כתובה מילה שיש בה הצליל ? ... איפה כתובה מילה שמסתיימת בצליל ? ... ב . מעבירים את הפעילות שבעמוד 29 לשמות של ילדי הכיתה : בשם של מי יש ג , ד , מ וכדומה ( אין צורך להבחין בין קמץ לפתח . ההגייה זהה . ( ג . מכינים עוד תפזורות כמו התפזורת בעמוד 30 ומציגים את השאלה : איפה כתוב ? ... ד . מכינים עוד כרטיסיות כמו בפעילות מה חסר ? ( עמוד , ( 30 ובהן שמות של תלמידים בכיתה שיש בהם קמץ או פתח . התלמידים ישלימו את האותיות החסרות בכל קבוצת כרטיסיות . ו . מכינים לוח פרסום מיוחד בכיתה לכתיבה האישית ( עמוד . ( 30 התלמידים כותבים את שמם ומוסיפים תצלום שלהם . האחרים קוראים את שמות חבריהם ונעזרים בתצלומים . ז . תרגול הפעלים קם - קמה ( עמוד . ( 32 כל ילד אומר : 'אני קם' או 'אני קמה' וקם ממקומו . משחק : ילד אחד אומר משפט עם הפועל הזה על תלמיד אחר בכיתה , למשל : ) " שם של ילדה ) , "קמה והילדה קמה . הילד או הילדה שאמרו את שמם קמים ואומרים על ילד אחר : ) " שם של ילד ) קם" והילד הזה קם , וכך הלאה . גרסה נוספת : מסמנים לכמה ילדים לקום . מי שיושב ליד ילד שקם אומר : ) " שם של ילד ) . "קם הקניית המילה 'לא' ותבנית משפטי שלילה - עמוד 33 בספר הלימוד משום חשיבותה מוקנית המילה לא בעמוד זה כמילה גלובלית , ללא קשר לסדר למידת התנועות . מה עושים בספר הלימוד ? מזהים את המילה לא בין מילים אחרות . מתרגלים את השימוש במילה לא בתוך הקשר נושא משמעות . מה עוד עושים בשיעור ? א . מוסיפים עוד קבוצות מילים שביניהן מסתתרת המילה לא . התלמידים יזהו אותה . ב . מוסיפים עוד ציורים בדגם הפעילות בעמוד 33 לתרגול בעל-פה : מה מתוק ? מה לא מתוק ? מה גדול ? מה לא גדול ? וכדומה . ג . מחלקים לתלמידים כרטיסים עם המילה לא . שואלים תלמיד : 'אתה ( שם של ילד , ' ?( 'אתה המלך חוסיין ' ? והתלמיד מניף את הכרטיס ואומר : 'לא . אני לא ( שם הילד שנאמר קודם . ' ( ד . מביאים תמונות של אנשים ידועים . כל תלמיד מקבל תמונה ומניף את התמונה עם הכרטיס לא ואומר : "אני לא ( שם הדמות שבתמונה . " ( ה . מבקשים מהתלמידים להביא תמונות שלהם ומחלקים את התמונות בין כל התלמידים , כך שכל אחד מקבל תמונה של מישהו אחר . כל תלמיד מניף את התמונה שקיבל ואת השלט לא ואומר : "אני לא ( שם הילד שבתמונה , " ( ונותן את התמונה לילד המתאים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר