עמוד:54

ראיתי כמה אנרגיה הושקעה בדברים ספלים . איזו תזמורת תהיה , מה הם ינגנו , מה יהיה צבע המפיות בהשוואה לצבע המפות , איפה "כנ 0 ו , והאם זה יהיה בהגשה או בבאר . אז מה הם הדברים החשובים ? הדברים החשובים הם & יך בונים את הכוח המשפחתי . איך מארגנים רכישת מכונית , כדי שיהיה יותר קל להתקיים . המשפחה המורחבת היום היא עסק כלכלי כושל . השקעת בזה יותר ממה שקיבלת , ואנשים לא אוהבים להשקיע הרבה , אם הם לא מקבלים תמורה מתאימה . התברר שהמניה הזאת לא ש 1 וה כלום . TT : מה המשפחה המורחבת הייתה אמורה לתת ? אני איש הקטסטמפה . אם מישהו נפצע , כולם כאיש אחד באים לעזור לו . כולם כאיש אחד עושים תורנויות , ויושבים בבית חולים . כולם יעזרו להגיע למצב , שאם אח אחד מתחתן , כולם עושים מאמץ , וקונים לו בית . עוצמתה של החברה הפלשתינית ועוצמת המזרח היא בסוג הזה של התמיכה . אתה לא מדבר על רגש , רק על כלכלה . כל מי שמצפה , שהמשפחה המורחבת תיתן אהבה , תמיכה רגשית , בעינ" זה קשקו-ש . במשפחה אין אהבה . אפילו בין בנים להורים . האהבה היחידה , שיכולה להיות היא בין בעל לאשתו , ובין אבא או אימא לבן או לבת . הפוך אין . אין אהבה בין אחים , אין אהבה של בנים כלפי הוריהם . הסיפור הראשון של בנים בתוך המשפחה בתנ " ך נגמר ברצח . הציווי הראשון בעשרת הדיברות הוא "כבד את אביך ואת אמך , " עם שכר על השולחן , לא בעולם הבא , לא למען יהיו לך ימות המשיח , אלא למען 'אריכון ימיך על פני האדמה . יש ציווי "ואהבת את הגר . " יש ציווי "ואהבת את ה ' . "אלוהיך לגבי ההורים המחוקק האלוהי אומר , כבד את אביך ואת אמך , פוךמלית , טכנית . תדאג להם , שיהיה להם מה לאכול , שיסופלו יפה . הרמב " ם אומר במכתבו לרבי עובדיה הגר : אי אפשר לצוות על הלב לאהוב , כשהוא לא יכול . אני חושב , שמי שהולך על תוכנית המקסימום של המשפחה הפולנית , שכולם יהיו נחמדים כל הזמן , וכולם יהיו יחד , זה הכול הבל וךעות רוח = ) שסויות . ( יש רק דבר אחד . משפחה יכולה לספק רשתות ביטחון חברתיות וכלכליות . אני בא ואומר : המשפחה נוסדה בשביל הדברים האלה . מה בעצם קרה במשפחה היהודית האשכנזית ? זה היה אחרת במשפחה האשכנזית לפני דורות רבים , בקהילות האומללות בערים ובכפרים בגרמניה ובתחום המושב ברוסיה . שם המשפחה עשתה את מה שאני מדבר עליו . כשהיה קצת יותר קל , כל אחד יכול היה לברוח ולהציל את עצמו . בחברות עירוניות אתה עובד במפעל אחד , ואחיך במקום אחר , ואתה לא יכול לעזור לו . משפחות מתפוררות , ומהחלקים שלהן נבנות משפחות חדשות . אתה יכול לראות איך בחיי י אדם אתה עובר במעין שדות אלקטחמגנט"ם . אתה רואה תנועה . אתה לוקח תמונות משפחתיות מן העבר , ואתה לא מזהה את האנשים , אתה לא יודע מי הם . אנחנו רוצים כל חיינו להינתק מההורים , אבל לא יכולים . אנחנו מממשים את הציפיות שלהם , אבל גם מורדים בהם . יכול להיות שהגעתי לתחום הספרות , כי זו הייתה הפנטזיה שלי , להגשים ציפייה של אימא . מה הייתה הציפייה ? הציפ"ה של אימא שלי הייתה בכך שאמרה : " יום אחד תעשה מהחיים שלך משהו " . היא נתנה לי הוראת הפעלה , כשהייתי בן עשר , וההוראה בוצעה בשנות התשעים המאוחרות . חמישים שנה אדם הולך עם ת 1 כנת הפעלה . בסצנה , שאני מתאר ( בספר "חבלים , (" היא הולכת לקנות איתי מתנה , מכונת כתיבה . היא לא אמרה לי מה לכתוב , אבל נתנה לי כלי , שנועד לכתיבה . היא לא קנתה לי פטיש .

נטע-מטח


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר