עמוד:26

בחניה : בוודאי שקשה לה . לי לא קשה ? לי קל ? לך קל ? לעם ישראל קל ? אז שיהיה לה קשה . היא עור לא התחילה להקריב קורבנות ... אנחנו הקרבנו קורבנות . מאיר : עזבי את הילדה . היא עוד תקריב קורבנות . לא קורבנות זה הדבר , שיהיה חסר לה . ברונית : n ₪ m , 1 inr " d חסא שחסאת לעצמי , אבל אינני חושבת , שאני צריכה לתקן , מפני ש-א . זה לא מזיק לאף אחד , ו-ב . בזמן שהתנועה הקיבוצית , שאליה אני אחרי הכול מתכוננת להשתייך , נמצאת במערבולת איומה , וכל הערכים והעתיד עומרים בסימן שאלה , אני לא חושבת , שתעודת סיום שמינית זה הדבר החשוב ביותר בחיים " ... ( מעירה ) איום , איום . תהיה לנו ילדה אנאלפבתית . עכשיו אתה כבר משוכנע בזה ? מאיר : ( בעקשנות ) היא לא אנאלפבתית . וזה לא איום . ואל תעשי מזה עניין גדול ... ברוניה : ( ממשיכה לקרוא , עתה ללא מסרה ) "לא עמדתי על סור החיים 1 המוות . בעיקר על סור החיים . לא עמדתי על סוד גאוות האדם , הפךסטיז י ה וכל הקשור בה . שאלות , שאת פתרונן אשאיר לשנה החדשה . אהבתי השנה את , 'שמואל וחדלתי " . : - T מאיר : ( חותך את דבריה ) שמואל , הבן של שמואל מ " אתא ?" ברוניה : אני לא חושבת . לשמואל' מ " אתא " היו ילדים ? מאיר : את שואלת אותי אם היו לו ילדים ? למה ? הוא מת ? מאיפה אני יודע ? הרי אני שואל אותך . ברוניה : ( ממשיכה לקרוא ) "איה הראתה לי תמונה של עוזי . םיפוס כזה אני לא חושבת , שהייתי יכולה לאהוב , אם כי הוא נראה כמו מישהו , שמסוגל להרגיז בכוונה . הוא מחייך , אבל יש לו משהו אכזרי בפנים . איה עושה שטות , שהיא שולחת לו מכתבים . בסוף זה מתנקם . אני למדתי , ששסות היא לכתוב מכתבי אהבה . כמובן ששטות גם להתנכר . המעשה הנכון לעשותו הוא להתעלם בהתנהגות מהעובדה שאוהבים . רק בהתנהגות . זה הסיכום שלי . אינני חושבת , שיש לי על מה להגיד סליחות , כי אם חטאתי , חטאתי לעצמי ולא לאחרים . למדתי משהו . התבגרתי . שנה טובה לי . שנה טובה לעדה , ואפילו לעוזי . שנה טובה לכל ישראל " ... ברוניה נראית פתאום סחו 0 ה . היא מתיישבת ליד השולחן , למולו של מאיר . מלבד העובדה , שעיניה אינן דומעות , היא נראית כאילו פניה בוכות . מאיר יושב בראש מורכן מולה , אינו מביס בעיניה . נראה , שהקריאה בצוותא ביומנה האינטימי של ביתם עשה להם באמת משהו , מעבר לגנבה של משהו שלא להם . מאיר מרים את עיניו ומתבונן בברוניה . יש לו מבס סוב וסולח . הוא לא מסוגל לראות כשאשתו סובלת באמת . הוא מניח את ידו על כף ידה , שעל השולחן , ולוחץ אותה בעדינות . כעב 1 ר כמה זמן היא מניחה את כף ידה השנייה על שלו ( המונחת על כף ידה , ( וכך הם אוחזים זמן מה אחד בשני בהרגשה של "ביחד . " ברוניה : ( בשקט ) אסור לתת לילדה להפסיק ללמוד . היא עוד לא יודעת כמה זה חשוב בחיים . לנו אין כסף להציע לה , ולא רכוש . לימודים . זה כל מה שיש לנו להציע לה . מאיר : ( ברמת ) לכי , תשימי את היומן בחדר שלה , לפני שהיא תבוא . אוי ואבוי אם היא תראה , שלקחנו לה . ברוניה : אני הולכת . ( אבל היא לא ממהרת ) לא מפחיד אותי המכתב של המנהל . את הבת שלי לא הוא יחליט אם להוציא מבית הספר . בשביל זה , ברוך השם , אנחנו עוד מכירים מספיק אנשים . אבל היא צריכה ללמוד . 3 בחינות זה לא צחוק . את זה מוכרחים לסדר . ברוניה קמה לאס , לוקחת את היומן , ומתחילה ללכת לעבר חדרה של הילדה . לפתע נשמע קול המפתח במנעול הכניסה , ולפני שהיא מספיקה לזוז , היא עומדת לפני הבת , במסדרון הכניסה . למזלה , היא נמצאת מול פתח הכניסה לחדר , כך שנראה , שהיא יוצאת ממנו זה עתה . נועה מבחינה ביומן שבידה . ברוניה : סידרתי את החדר שלך , ומצאתי ... מה זה ?

נטע-מטח


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר