עמוד:25

שיעור : 3 קישוריות וקשרים בשיעור זה התלמידים חוזרים על מושג הקישוריות וחשיבותו בטקסט לצורך הבנת הטקסט ולצורך הפקתו . התלמידים חוזרים על האמצעים הלשוניים היוצרים את הקישוריות . הפניות למקורות באינטרנט הרצאות וסרטונים הטלוויזיה החינוכית > 23 FM – פרק : 19 לכידות וקישוריות קישורים הילקוט הדיגיטלי חט"ב עברית – קישורים > הבעה בכתב > קישוריות הערות והנחיות ספירליות בהוראת הנושא : קישוריות ספר ז – שיעור : 11 קישוריות ספר ח – שיעור : 3 קישוריות וקשרים ספר ט – שיעור : 4 קישוריות בספר ז מושג הקישוריות והיכרות עם ביטויי הקישור והמאזכרים . בספר ח , ט חזרה ועיסוק בקשרים לוגיים . " פיצוח" השאלה / המטלה – כתיבת תשובה או כתיבת חיבור קצר מצריכות הבנה מדוקדקת של טקסט ההוראות ( השאלה , המטלה , ההנחיות לחיבור , ( ובהבנה טמון סוד ההצלחה . חיוני לערוך פירוק נכון של השאלה ; לעודד לשים לב למילות ההוראה , לתרגם את מילות השאלה , להדגיש את ההוראות . האסטרטגיה הזו חיונית ומעשית לחיי התלמידים : בשיעור הבית , במבחנים ובעבודות . ארגון התשובה – השאלות הנשאלות בשיעורים , המטלות בספרי הלימוד , בדפי עבודה ובמבחנים מכוונות בניסוחן את הכותב ( או הדובר ) לא רק לתוכן אלא גם לדרך הארגון ( כלומר לחלקי המבנה שלהן . ( כדאי לדעת להשתמש בהכוונה זו . לדוגמה , שאלה מתחום המדעים : במה שונה מערכת הרבייה של יצור בוגר מזו של יצור צעיר ? תכנון התשובה יהיה : כדי להשיב על שאלה זו אצטרך להשוות בין ... ל ... ולבסוף לסכם את ... הבנת המטלה ופירוקה מסייעות גם בפתרון בעיות מורכבות במתמטיקה . " תשובה מלאה" – בהקשר הבית ספרי , הן בכתיבת תשובות במסגרת שיעורי הבית , הן בכתיבת תשובות במבחן , רצוי וחשוב לענות תשובה מלאה , כלומר לחזור על הניסוח בשאלה . אבל דרישה זו אינה קיימת בחיים האמיתיים , משום שבהקשרים הטבעיים התשובה היא חסכונית ונשענת על השאלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר