עמוד:247

הפועלים הסמויים של המרכול מטרת הפעילות : לגלות כמה שיותר מוצרים הקשורים ליצורים חיים . הציוד : מחברת וכלי כתיבה מהלך הפעילות : א . התחלקו לקבוצות וגשו אל המרכול הקרוב לשכונת מגוריכם . ב . סרקו את המדפים ורשמו את כל שמות היצורים החיים שאנחנו - • אוכלים אותם • אוכלים מוצרים שהם מייצרים • משתמשים בהם או במה שהם מייצרים לצרכים אחרים ייתכן שתיתקלו במוצרים מורכבים , הקשורים ליותר מיצור אחד . במקרים כאלו ציינו את כל היצורים הקשורים אליהם . היעזרו בדוגמת הטבלה שלפניכם . הוסיפו שורות ועמודות לטבלה בהתאם לצורך . תוצאות : א . סכמו את הממצאים שלכם וציינו מה גיליתם . • כמה מיני בעלי–חיים מספקים לנו מזון ? • כמה מיני צמחים אנחנו אוכלים ? • כמה מיני פטריות אנחנו אוכלים או שהן מסייעות לנו לייצר מזון ? • כמה חיידקים וחד–תאיים אחרים מספקים לנו מזון ? • כמה מזונות ומוצרים ישנם שמקורם אינו קשור ביצורים חיים ? הביאו דוגמאות . ב . בקשו מהוריכם לשער את תשובותיכם לשאלות הנ"ל . ג . הציגו להורים את הנתונים שסיכמתם , ותארו את תגובותיהם . סיכום : תארו את הקשר בין המגוון הביולוגי לבין מה שאנחנו אוכלים ואיך שאנחנו חיים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר