|
עמוד:169
שאלות לסיכום גדילה והתבגרות . 1 איזה משפט מתאר בצורה המדויקת ביותר את קצב הגדילה של הגוף בבעלי–חיים ובאדם ? א . קצב הגדילה אחיד במשך כל חייו של היצור . ב . הקצב אחיד עד סוף ההתבגרות , ואז הוא נעצר . ג . בתחילת החיים הקצב מהיר , והוא מאט לקראת סוף שלב ההתבגרות . ד . בתחילת החיים הקצב אטי , והוא מתגבר לקראת סוף שלב ההתבגרות . . 2 מה מאפיין את עונת הרבייה של בעלי–החיים ? א . לא חם מדי ולא קר מדי . ב . לא גשום מדי ולא יבש מדי . ג . יש שפע של בעלי–חיים אחרים . ד . יש שפע של מזון להורים ולצאצאיהם . . 3 מה מאפיין את מועד הפריחה של הצמחים ? א . הסיכוי למזג אוויר נעים הוא הגדול ביותר . ב . בכל העולם המועד הוא באביב , לאחר עונת הגשמים . ג . הסיכויים להצלחת הרבייה הזוויגית גדולים . ד . יש שפע של מים ושל מזון לצמחים ולצאצאיהם . . 4 מה משפיע על עונות הרבייה של הצמחים ושל בעלי–החיים ? א . בצמחים : גורמים חיצוניים ( תנאי הסביבה , ( ובבעלי–החיים : גורמים פנימיים ( הורמונים . ( ב . בבעלי–החיים : גורמים חיצוניים ( תנאי הסביבה , ( ובצמחים : גורמים פנימיים ( הורמונים . ( ג . גם בצמחים וגם בבעלי–החיים : בעיקר גורמים חיצוניים ( תנאי הסביבה , ( ומעט פנימיים . ד . גם בצמחים וגם בבעלי–החיים : שילוב של גורמים חיצוניים ושל גורמים פנימיים . . 5 יש מינים של צמחים ושל בעלי–חיים המתרבים במשך כל השנה , ולא רק בעונה מוגדרת . אילו משפטים נכונים בנוגע למינים אלה ? א . הצאצאים שלהם שורדים ומתבגרים בהצלחה בכל מצב ובכל מזג אוויר . ב . יש להם הרבה מאוד צאצאים , ולכן פחות חשוב אם חלק מהם לא ישרדו . ג . מזג האוויר בסביבת החיים שלהם כמעט אינו משתנה במשך השנה . ד . בסביבת החיים שלהם יש שפע של מזון במשך כל השנה . ה . בסביבת החיים שלהם יש שפע של בעלי–חיים אחרים במשך כל השנה . . 6 מהו הקשר בין מועדי הרבייה של בעלי–חיים ושל צמחים לבין סיכויי ההישרדות של היצורים החיים ושל צאצאיהם בטבע ? - נסחו עיקרון כללי , ונמקו אותו בעזרת דוגמאות .
|
|