עמוד:77

פעילות זו תורמת להגברת המודעות לסכנה בריאותית שומרים על חוש השמיעה לרעש בעוצמה מסוכנת , ( לשינוי הרגלים ולאימוץ חשיפה לקולות חזקים מאוד עלולה לגרום נזק קבוע לאוזן . אכן , " זיהום רעש" הוא אחד הגורמים שאנו חשופים לו יותר ויותר , והדבר נכון במיוחד אצל בני הנוער . שמיעת מוזיקה בקול רם , שהות בסביבה מרעישה במיוחד וכדומה עלולים לפגוע בשמיעה . האם גם אתם חשופים לרעשים שעלולים להזיק לכם ? שלב א : איסוף מידע חפשו מידע על נזקי רעש : מהי עוצמת הרעש ומהו משך החשיפה לרעש שבעקבותיהם מתרחשת פגיעה בכושר השמיעה ? איזו פגיעה נגרמת לאוזניים בעקבות החשיפה לרעש ? תוכלו להיעזר באתרי אינטרנט כגון הספרייה הווירטואלית של מטח , המשרד להגנת הסביבה ועוד . שלב ב : בדקו את סביבתכם היעזרו במד–רעש כדי למדוד את עוצמת הרעש שאתם חשופים לו במקומות שונים . הכינו טבלה וציינו בה את כל הפעמים במהלך השבוע שבהן נחשפתם לרעש שעוצמתו עלולה להזיק לשמיעה . ציינו כמה זמן הייתם חשופים לרעש זה , ואת המקום או המצב ( הנסיבות ) שבהם זה קרה . תוכלו להיעזר בדוגמת הטבלה שלפניכם . שלב ג : תכנון שינוי ציינו את כל הדרכים שבהן תוכלו להפחית את מידת החשיפה שלכם לקולות בעוצמה גבוהה . לדוגמה : להפחית את עוצמת הקול באוזניות , במערכת השמעת המוזיקה שבחדרכם , בטלוויזיה וכדומה . שלב ד : שינוי ותיעוד בצעו את השינויים שהחלטתם לבצע . המשיכו לעקוב ולתעד את פעולותיכם במשך הימים הקרובים . הציגו בפני הכיתה את הממצאים שאספתם ואת הפעולות שביצעתם . אם התעוררו קשיים בביצוע המשימה ציינו אותם , ותארו איך התגברתם עליהם . האם לדעתכם השינוי שעשיתם מספק ? אם לא - מה עוד תוכלו לעשות ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר