עמוד:55

הכנת אלבום : תקשורת בין בעלי–חיים המטרות : א . להכיר דוגמאות נוספות של תקשורת בין בעלי–חיים . ב . להבין את חשיבות התקשורת להישרדות בעלי–החיים . מהלך הפעילות : א . חפשו מידע על תהליכי תקשורת בין בעלי–חיים . היעזרו באתר הספרייה הווירטואלית של מטח ובאתרי אינטרנט אחרים כגון יו–טיוב , בספרים העוסקים בהתנהגות בעלי–חיים , בכתבי עת כמו טבע הדברים וכדומה . ב . הכינו אלבום כיתתי שבו תציגו תמונות וקישורים לסרטים , ומידע תמציתי על התקשורת בכל מקרה . ציינו מי המשדר ומי הקולט , מה המסר , מה התגובה למסר , מהו ערוץ התקשורת ומה תפקיד התקשורת בכל אירוע כזה , ציינו איזה יתרון יש לערוץ התקשורת שנבחר באותה סביבת חיים , וציינו אם התקשורת התקיימה בין שני פרטים מאותו המין ( תקשורת תוך–מינית ) או בין פרטים ממינים שונים ( תקשורת בין–מינית . ( מומלץ להיעזר בסביבות המאפשרות שיתוף מידע , כמו . Google docs סיכום ביניים : תקשורת בטבע תקשורת היא אחד ממאפייני החיים של כל היצורים החיים . זאת הדרך שבה היצורים החיים מעבירים מידע זה לזה . כאשר מתקיימת תקשורת בין שני יצורים חיים , אחד מהם מעביר מסר לאחר . מעביר המסר הוא המשדר ואילו מקבל המסר קולט את המידע ומגיב לו . בעלי–חיים מעבירים מסרים בערוצי תקשורת שונים : ערוץ חזותי , המתבטא בצבעים ובצורות , בתנועות גוף ובהעוויות פנים ; ערוץ קולי , המתבטא בקולות ; ערוץ כימי , המתבטא בעיקר בחומרים ריחניים - וערוץ מגע , המתבטא במגע ישיר זה עם זה . התקשורת חיונית להישרדות היצורים החיים , כי היא משמשת אותם למטרות שונות : התגוננות , מציאת מזון , שמירה על מרחב המחיה ( טריטוריה , ( הסדרת המעמד החברתי , מציאת בני זוג , טיפול בצאצאים ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר