עמוד:4

לימוד המקרא כחלק מפיתוח האוריינות שפת המקור המקראי היא קשה ולכן יש להכין את הלומדים בשלבים לקראת השגת הדרגה הגבוהה של קריאה עצמאית ומדויקת . עד שיגיעו לדרגה זו יש לסייע להם בקריאת המקרא ובהבנתו . גם כשאינם מבינים באופן מלא את הכתוב - העין הרואה , האוזן השומעת וההטעמה הנכונה חשובות למפגש עם הטקסט המקראי . קריאת המקרא בקול רם בצורה נכונה ומדויקת הן מפי המורים והן מפי התלמידים יש בה כדי לתרום להבנת המקרא ומסריו וללמידה חווייתית . ( מתוך תכנית הלימודים במקרא ליסודי , סעיף ה ) ביחידה הזאת מודגמת אפשרות ללימוד סוגיה מהמקרא , לאור הנאמר לעיל . בכיתה ד התלמידים מכירים כבר טקסט מקראי , הם מכירים חלק מהתופעות הלשוניות הייחודיות שבו , ויש להם מיומנויות יסודיות באופני הגישה ללימוד התכנים שבו . האינטנסיביות שבה יטופלו כל אחד מההיבטים ( מבנה הטקסט , לשון ודקדוק ותוכן ) תלויה בהרכב הכיתה ובטיב ההתנסויות הקודמות של התלמידים בשיעורי המקרא . מטרות מתחום הדעת ( מתוך תכנית הלימודים במקרא ) להכיר ערכים ותפיסות עולם במקרא . להכיר את סיפורי המקרא כסיפורים מכוננים של תרבות ישראל . להכיר ולבחון דמויות ואירועים בתולדות העם . להכיר את מרכיבי התרבות החומרית וחיי היום-יום בתחומים השונים של החיים ( כגון : כלכלה , מגורים , כלי פולחן , אמצעי לחימה . (

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר