עמוד:237

כ . חוו את דעתכם על העקרונות השונים . אילו מהם שכנעו אתכם יותר ואילו מהם התקשיתם לקבל ? . 3 עיינו בסיפור מותו של שאול המלך ( שמואל אי פרק ל"א ושמואל בי פרק אי . ( א . כאיזה אל פן ניתן לראות בסיפור זה סיפור של " המתת חסד ? " היעזרו בפרשני המקרא שם . ב . מה ניתן ללמוד מתגובתו של דוד לדיווחו של הנער ( שמואל בי , אי , c על יחסו למעשה שביצע ? . 4 לפי חלק מן הרעות בהלכה , איבוד עצמי לדעת של החולה עצמו , כאשר הוא מתייסר במחלתו , עדיף על פני "המתת חסד' מדי מישהו אחר . מדוע , לדעתכם . ' מה דעתכם על הדברים ? . 5 במאמר מוזכר סיפורו של רי חנניה כן תרדילן , אחד מ"עשרת הרוגי המלכלת , " שהוצא להורג ( בשריפה ) על ידי הרומאים . כשהציעו לו תלמידיו שיפתח את פיו כדי לזרז את מותו על ידי כניסת האש לגופו השיב להם 1 "מוטב שיטלנה מי שנתנה = ) חאל , ( ואל יחבול הוא ( האד ם ) בעצמו . " א . מה ניתן ללמוד מכאן על היחס להמתת חסד ? ב . עם זאת , הסכים רי חנניה בן תרדיון כי יסירו מעל גופו את הספוגים הרטובים שהניחו הרומאים ( כדי לעכב מיתתו ולהאריך את ייסוריו . ( מה ההבדל בין שתי הפעולות ? . 6 איך ניתן להבין את הוויכוח סביב השאלה , האם מותר להתפלל למות החולה המתייסר במחלתו ? מה דעתכם , האם מדובר במעשה " אקטיבי" או "פסיכי . 7 . "' מה עמדת ההלכה בשאלת ניתוק חולה ממכונת הנשמה ? בססו את תשוכותכס על ההבחנה העיקרית בין " המתה אקטיבי ת" לבין " הסרת מונע" ( השוו את תשוכתכס כאן לדברים שכתבתם לעיל בשאלה 3 כעמוד . ( 225 . 8 אחד העקרונות המרכזיים המובאים במאמר הוא ש לפי ההלכה , אין האדם בעלים על גופו , ולכן אין הוא רשאי לפגוע בעצמו או לאפשר פגיעה כזו . א . הסבירו היטב טענה זו . מהן השלכותיה ? כ . מה דעתכם על טענה זו ? נמקו היטב את דעתכם . ג . כיצד יש להתייחס לטענה זו , מנקודת מבט חילונית , שאינה מקבלת את ההנחה שהחיים הם קניינו של האל ? ד . האם , לדעתכם , יש להתיר המתות חסד על פי השקפת עולם חי לוני ת כזו ? נמקו . אץ האדם נעלים על מפי כדי להזי ק לעצמי

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר