עמוד:133

ש אלות . 1 בתחילת דבריי מציג קאנט את מחשבתו של מי שאינו מוכן - באופן עקרוני להיחלץ לעזרת אחרים . א . הסבירו את הטענה שהוא מציג . ב . מה דעתכם על הדברים . ' נקו להשיב עליהם מנקודת מבטכם . . 2 קאנט טוען כי "אכן , אילי הייתה דרן מחשבה זו לחוק כללי , יכול היה המין האנושי להתקיים . " האומנם ? הסבירו את כוונתו . . 3 בהמשך טוען קאנט כי דרן מחשבה זו ; לא לעזור לאחרים ולא להיזקק לעזרתם , ( אי אפשר לרצות כי תהיה לחוק כללי . א . מדוע ? איזו סתירה פנימית מעוררת אמירה זו של קאנט . ' כ . האס אין אמירה זו עומדת כסתירה לדבריו המובאים בשאלה ? 2 עמדו על משמעות ההבדל בין שתי הטענות ; רמז ? . מהו מוקד העניין בכל פעם — היחיד או החכרה A (? חזרו ועיינו בדברי "ספר החינוך" ( לעיל בעמי , ( 113 בעיקר בסוף הקטע . א . עמדו על הדמיון שבין הנימוק המובא שם למצוות "לא תעמד על רם רעך , " לבין דבריו של קאנט כאן . ב . איזה מרכיב משמעותי מופיע בדברי 'יספר החינוך" אך חסר בדברי קאנט ( היעזרו גס בתשובתכס לשאלה 3 בעמי ?( 129 מה דעתכם על הבדל זה ? . 5 הביאו דוגמה נוספת מאחד מתחומי החיים ( מן העיתונות או מניסיונכם האישי ) שכה ניתן ליישם את העיקרון של קאנט . א . כיצד היה קאנט מנתח את המקרה , לדעתכם , וכיצד היה מכריע בו ? ב . כיצד הייתם אתם מכריעים באותו המקרה , ומאילו נימוקים ; . ' נסו להסביר את ההבדלים , אם ישנם ( . . 6 שאלת סיכום לפניכם שתי אמירות נפוצות " חיה ותן לחיות "' ו"כל ישראל ערבים זה בזה . " א . השוו בין תפיסות העולם השונות המשתקפות בש תי אמי רות אלו . ב . איזו מהן מתאימה יותר , לדעתכם , לגישתו של קאנט . ' עם איזו מהן מידת ההזדהות שלכם גדולה יותר . ' נמקו את עמדתכם !

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר