עמוד:74

הראיון רשאי מבחינה מוסרית לדחוף את חברו כדי להשתחרר מאחיזתו , כיוון ששניהם ימותו , אם לא יעשה זאת . השני היה האדם שיועד למיתה שכן מצנחו שלו לא נפתח . " כנגד המקרה של המצנח , העלה אחד הרבנים מקרה אחר בו דנה המשנה על יולדת שעובר מסכן את חייה , לאחר שהחל לצאת ( ראו לעיל עמי . ( 64 במצב זה , שני כני אדם נלחמים על חייהם . שניהם אינם אשמים בכל פשע שהוא , ואין לנו זכות להעדיף את האחד על פני האחר . הרב סנדלר פנה אל ד"ר קופ בשאלה נוספת : אילו רצו בכך המנתחים , האם יכלו לתת את הלב בן ששת החדרים לתינוקת אי במקום לתינוקת ב ? ' ד"ר קופ ענה כי הדבר אינו אפשרי , בגלל המכנה המיוחד של מחזור הדם . בעקבות הדיון ההלכתי , החליסו הרבנים כי יש לקיים את הניתוח ולהפריד בין התאומות . ההפרדה בשעה 11 : 25 הושלמה ההפרדה מכל הבחינות . רק שני חדרי הלב וריאותיה של תינוקת אי היו עדיין מחוברים לתינוקת בי . אף הריאות הופרדו זמן קצר אחר כך . החלק האחרון של הניתוח עבר ללא תקלות . ד"ר קופ בנה בית חזה גדול דיו סביב הלב הגדול והפועם , שהונח הפעם במקומו האנטומי הנכון , ולאחר מכן סגר את הפתח . אם תיוותר התינוקת בחיים , תוכל לגדול ולנהל חיים רגילים באופן כללי וסביר לצפות שבית החזה הגדול מהממוצע לא יהיה כולנו בעתיד . בשעה 13 : 30 תם ונשלם הניתוח . ריר קופ צנח על מושבו בחדר הניתוח כדי למלא את תעודת הפטירה . " סיבת המוות , " קרא לעצמו בקול , "חוסר חמצון עקב ניתוח הפרדת תאומות סיאמיות . " תינוקת בי שבה ליחידה לטיפול נמרץ . הפעם באה לבדה במצב יציב אך מסוכן . גופתה של אחותה הובלה בדרכה הביתה לקבורה לפני שקיעת החמה . . 3 א . במה רומה סיפור המצנח לקיפיר התאומות ? ב . מה ניתן ללמוד מדילמת המצנח ביחס לדילמת התאומות ? . 4 א . במה דומה הדילמה של "האישה היולד ת" ( ראו עמי ( 64 לדילמה של התאומות ? ב . מה ניתן ללמוד ממש נה n ביחס לדילמה של התאומות ? . 5 כיצד ניתן ליישם את עקרון "התוצאה הכפולה" ( ראו עמי ( 65 כדי להצדיק את המעשה של הפרדת התאומות ?

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר