|
עמוד:58
ב . הדילמה של האב שני הקטעים האחרונים שקראתם עסקו בשאלה אם מותר לאדם להציל את עצמו ולסכן בכך את חיי הנותרים . האס לדעתכם , מותר לאדם להציל מישהו אחר , למשל בן משפחה , ולסכן בכך את חיי הנותרים ? האם יש בהקשר זה הבדל בין אדם המציל את עצמו לבין מי שמציל בן משפחה ? . 2 א . מדוע נמנע העד במשפט אייכמן לברוח ( להציל את עצמו ממחנה ההשמדה ? ב . נסו לבסס את התנהגותו על האמור כסוגיה התלמודית שלמדנו ( פסיקתו של ר בא . ( במה דומים ובמה שונים שני המקרים ? . 3 א . לפי שמשון דרנגר , מדוע אדם צריך לנסות לברוח גם אם הוא מזרז בכך את מותם של אחרים ? ה תייחסו כתשלנתכם לשני המושגים שהוא מזכיר בתשובתו 1 "התגובה הפסיכלללגית הטבעי ת והבריאה" ו" האחרי ות הקיבו צית . " כ . מדוע לפי דעתו אין לראלת בכך מעשה של גרימת מוות ( כעץ רצח ?(! ג . מדוע לפי דבריו , אסור לאנשים שחייהם בסכנה למנוע מאחד מהם לנסות לברוח ? הרי בכך הם מנסים להגן על חייהם ? ד . נסו להסביר , לאור דבריו , במה שונה באופן מהותי הדילמה הזאת בשואה מן המקרה התלמודי שלמדנו ( פסיקתו של רבא ?( A האם הופתעתם מעמדתו של שמשון דרנגר ? כיצד היה עליו להכריע , לדעתכם ? . 5 איזו משתי הר עות עוררה יותר את הזדהותכם ? מרוע דעה זו ולא האחרת ?
|
|