עמוד:20

והאור - הוא עליז ו ff מח ובורח , בורח , בורח ! והרוח פזמון מפזם ומאיץ ומאיץ ב ff ניהם . רץ הצל הפזיז , ממהר , ומכעס מ ff חיר עוד יותר . והאור מתגרה בו ונס וצוחק ואיננו נתפס . רד הערב ובא גם הליל י ff כבו עיפים אור וצל . בגני בצדה של מרפסת , כך נגמר המשחק בתופסת . מזמינים תלמידים לקרוא בקול את השיר , תוך הדגשת הצלילים החוזרים . אמצעי אמנותי - שימוש בפעלים וב-ו החיבור להדגשת מהירות ותנועה בקבוצות מאתרים בבתים השני עד השביעי בשיר פעלים המבטאים מהירות ותנועה . מסמנים את המופעים של ו החיבור באותם הבתים . במליאה קוראים ביחד במקהלה את השיר תוך הדגשת הקצביות והמהירות והשימוש ב-ו החיבור ( או מזמינים תלמידים המעוניינים בכך . ( אפשר למחוא כף בעת הקריאה בכל פעם שמופיע פועל , ולהקיש בעיפרון על השולחן עם הופעת ו החיבור . פעילות סיכום הצעה : אם אפשר לצאת לחצר , שיש בה משחקי אור וצל , אנא צאו , ואפשרו לתלמידים לחוות באופן בלתי אמצעי את החוויה של המשחק ביניהם . תלמידים קוראים בפני הכיתה בקול בתפקידים בליווי תפאורה ואביזרים שהם מכינים בקבוצה . חוזרים לתוצרים שהתלמידים הכינו אחרי ההאזנה הראשונה לשיר ומציעים להם להוסיף / להמשיך את התוצר , להסביר שוב באופן אחר או להכין תוצר אחר .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר