עמוד:19

בעקבות קריאת השיר במליאה מזמינים את התלמידים להביע מה קורה במשחק שבשיר בתנועה , בפנטומימה או בצבעי גואש על דפים גדולים . מזמינים תלמידים שמעוניינים בכך להציג את התוצר ולהסבירו . אמצעי אמנותי - האנשה במליאה שואלים : מי בדרך כלל משחק בתופסת ? ( ילדים , אנשים ) מי משחק בתופסת בשיר ? ( אור וצל ) מסבירים שלתופעה זו קוראים האנשה ומנסים לברר את מקור המילה . למשל , שואלים איזו מילה אחרת מוכרת היא מזכירה ( אנשים . ( מבקשים מהתלמידים לאתר בשיר פעלים שמתאימים לבני אדם ופה הם מיוחסים לתופעות טבע . אמצעי אמנותי - מצלול במליאה קוראים בקול את הבית הראשון תוך הדגשת האותיות השורקות ז , ס , צ , ש , ff כדי לזהות צלילים חוזרים או בולטים : בגני , בצדה של מרפסת אור וצל ff חקו בתופסת משוחחים : מדוע היוצרת בחרה במילים שהצלילים בהן חוזרים ? מה הצלילים החוזרים מזכירים ? ( קול הרוח הנושבת ) בזוגות מבקשים מתלמידים לקרוא את השיר , למצוא צלילים אלו ביתר הבתים בשיר ולצבוע אותם ( על הטקסט הנמצא בידיהם או עלי גבי הטקסט המוקרן : ( בגני , בצדה של מרפסת אור וצל שחקו בתופסת . בא הרוח דפק באילן : " רוצו חי "! ff זה היה הסימן . ממהר-אץ הצל ה ff חור ואיננו משיג את האור .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר