עמוד:84

משימת סיכום : מגילת זכויות הילד בישראל . 1 לכל ילד הזכות להתפתחות גופנית ונפשית - בביטחון , בשלום , בשוויון , בכבוד ובחופש . . 2 לכל ילד הזכות לחיי משפחה ולקבלת הזנה , דיור נאות , הגנה , אהבה והבנה . . 3 לכל ילד הזכות לזהות ולקבלת שם ונתינות . . 4 לכל ילד הזכות לחינוך , להגשמה עצמית , להזדמנות שווה ולמיצוי יכולתו וכישרונותיו . . 5 לכל ילד הזכות לפרטיות , לסודיות ולהגנה על רכושו . . 6 לכל ילד הזכות למניעת ניצול , הזנחה , השפלה והתאכזרות . . 7 לכל ילד הזכות להתחשבות משפטית ולהגנה מיוחדת ורגישה של מערכות החוק . . 8 לכל ילד הזכות להשתלבות בחברה ולשוויון ללא אפליה מכל סוג שהוא . . 9 לכל ילד הזכות להבעה עצמית - בדעה , ברגשות ובחוויה . . 10 לכל ילד הזכות להצלה ולקדימות בטיפול בזמן מחלה , אסון או מצב חירום . ( ניסוח מקוצר ) . 1 נסחו עם הוריכם את מגילת חובות הילד . . 2 בחלק מהקטעים שקראנו כיבוד ההורים הוא הערך המרכזי ובחלק אחר - זכויות הילד . א . מיינו את הקטעים על-פי חלוקה זו . ב . מה עמדתכם בנושא ? הביאו ציטוטים מהקטעים לחיזוק עמדתכם . מעשה באם ובנה מעולם לא השלתה אמא את עצמה שאוכל כשר אנו אוכלים . ואנו שלא נשאלנו לא חיפשנו מה לענות . אילו היתה שואלת היינו אומרים . היתה אוכלת איתנו ומכבדת אותנו בזה , אותנו ואת אורח- החיים שבחרנו ; שאם ביתו של בנה הוא , הריהו כביתה . ומעשה בארוחה חגיגית כלשהי שהכינו לכבודה פיצה טובה ודשינה לכל הקיבוץ , אדום צהוב ושחור מכסים את פניה ובצק זהוב תופח סביב-סביב . נטלה אמא לצלחתה ונעצה מזלג וסכין , והנה בתוך הגבינה הצהובה המבעבעת נעוץ נתח נקניק . אשתי שישבה מולה השפילה מבטה והחלה נושכת שפתה בשיניה . אני נעצתי מזלג בפיצה והתחלתי חותך בסכין הקהה , מתכנן מה אומר ומה אדבר . והנה אנחנו שומעים את אמא אומרת בנחת : נפלה להם חתיכה של נקניק אל תוך הגבינה ; אין דבר , זה קורה . הרחיקה אותו ואכלה . אותו הרחיקה . אותנו קרבה . אמנון שמוש , תמונות מבית הספר העממי . בתוך : קנה וקנמון , ספורים . 17 כיצד התקרבה האם לילדיה ? . 18 מהו יחסו של הבן למעשה של האם ? . 19 נסחו תשובה קצרה של האם מהסיפור לנערה שבשיר " ניסיונות . "

מכון שלום הרטמן

תכנית בארי - מכון שלום הרטמן


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר