עמוד:6

העשרת אוצר המילים מילון מנטאלי עשיר הוא תשתית הכרחית להבנה ולהבעה , ולכן בפעילויות ניתן דגש רב לאוצר המילים – להבנתו ולהרחבתו . כמעט בכל טקסט יש פעילות העוסקת באוצר המילים , מבררים פירושים ופונים אל המילון . הרחבה בנושא אוצר מילים ראו בעמ ' . 13 טקסטים ספרותיים – " עולם השיח של הספרות משקף את המאגר העשיר של הניסיון החווייתי והתרבותי של היחיד ושל החברה , לאורך הדורות " ( תה " ל , עמ ' . ( 58 הספר עונה על תפיסה זאת בטקסטים ספרותיים לסוגיהם השונים – סיפור , קטע מספר , שיר , שיר זמר , מעשיות , סיפורי זיכרונות . נוסף על אלה , בחלק מהפרקים שולבו פרקים מספרים ללא פעילויות , שמטרתם : קריאה חווייתית , הנאה והעשרה .   טיפוח רמות חשיבה גבוהות – בהכנת משימות ההבנה וההבעה הנלוות לטקסטים , הודגשו מטלות הדורשות רמות חשיבה גבוהות , כגון : הסקת מסקנות , השוואה , הערכה , מיון , היבטים שונים , טיעון וכדומה . אוריינות דיגיטאלית – שילוב העולם הדיגיטאלי וחינוך לאוריינות דיגיטאלית באמצעות פעילויות המפנות לאתרים . כמו כן יש בספר קישורים ליחידות למידה של אופק בחינוך הלשוני וכן לטקסטים ולאתרים שונים הקשורים לנושא הנלמד . הרחבה בנושא טיפוח אוריינות דיגיטאלית ראו בעמ ' . 16 הערכה –את הפעילות המסכמת הנמצאת בסוף כל פרק נושא , ומובילה את התלמידים לקראת תוצר ( הכנת שלט , כתיבת תולדות חיים , הכנת ספרון קומיקס , כתיבת זיכרון , כתיבת קטע מידע ) ניתן לראות כסוג של הערכה מעצבת , שכן בעקבות הפעילות ובמהלכה מתרחשת למידה . חגים ומועדים – הספרים מותאמים ללוח השנה היהודי ולמציאות הבית-ספרית ,          ומציעים תכנים : טקסטים ופעילויות המתאימים לחגים ולמועדים . חינוך לערכים – הטקסטים לספר נבחרו בקפידה , כך שיתאימו לנושא , יעניינו את התלמידים ויתאימו לגילם . מובן שגם מסרים חינוכיים עמדו מאחורי בחירתם , כגון : חינוך לאהבת הארץ ") ישן וגם חדש " ו " מן המדבר אל העמק ;(" חינוך לכבוד ולאהבת האדם ") בוקר בהיר של תשרי , " " קול הנרות " ו " מקצות הארץ באנו ;(" חינוך לאסתטיקה ") נופים בשירים , " " ישן וגם חדש (" חינוך לפתיחות לתרבות העולם ") היה היה בארץ

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר