|
עמוד:A181
מקרי התייבשות ואפילו למוות של החיילים . מאז השתנתה המגמה . כיום מקפידים שחיילים , המשתתפים במסע , ישתו ככל צורכם . גם בחיי היומיום של כולנו , חשוב לשתות יותר ממה שתחושת הצמא שלנו מורה לנו . המשקה הבריא ביותר הוא מים . בכל משקה אחר יש חומרים נוספים , כגון : סוכר , ממתיק מלאכותי או חומרי צבע . אלה חומרים , שמומלץ להמעיט בצריכתם . שאלות . 1 רינת וינון השתתפו בריצה ארוכה . במהלכה הם כלל לא שתו ולא אכלו ( וגם לא ביקרו בשירותים . ( רינת וינון נשקלו לפני הריצה ואחריה , ונמצא שכל אחד מהם איבד 3 ק"ג ממשקל הגוף . הסבירו : מה יכול לגרום לירידה במשקל גופם- . 2 בסוף הריצה שניהם שתו כחצי ליטר ( חצי ק"ג ) מים , ניגבו את פיהם , ולא הרגישו צורך לשתות עוד . הסבירו : מדוע רינת וינון לא הרגישו צורך לשתות עוד- . 3 המליצו לרינת ולינון : מה עליהם לעשות עכשיו , כדי לשמור על בריאותם- נמקו את ההמלצות שלכם . פעילות משימה כיתתית הרגלי השתייה של הישראלים האם אנחנו שותים מספיקהאם ילדים שותים מספיקהאם אנשים מבוגרים מאוד שותים מספיקמה אנחנו שותים- מטרת הפעילות : ערכו סקר בין אנשי הקהילה שלכם , כדי להכיר את הרגלי השתייה שלהם . מהלך הפעילות : התחלקו לקבוצות של 4-3 תלמידים , ופעלו בשלבים על פי ההנחיות שלפניכם . שלב א : העלאת שאלות המחקר שאלו את עצמכם : מה היינו רוצים לדעת על הרגלי השתייה של הקהילה שלנולדוגמה , האם אנשים שותים מים או רק משקאות ממותקים- האם אנשים מבוגרים מאוד שותים משקאות קליםהעלו שאלות שונות שנובעות מן הניסיון היום–יומי שלכם . שתפו את כל הכיתה בשאלות שהעליתם . שאלה : 1 נראה , שכל אחד משני הרצים הזיע ופלט דרך הנשימה כמות של 3 ליטרים מים במהלך הריצה , ולכן איבד 3 ק"ג ממשקלו . שאלה : 2 תחושת הצמא אינה אמינה . הרטבת הפה והגרון וקירורם גרמו לתחושה , שהם שתו מספיק , על אף שעוד 2 . 5 ליטרים של מים חסרו בגופם . שאלה : 3 עליהם לשתות עוד כ 2 . 5– ליטרים מים , גם אם הם אינם מרגישים צמא , כי עליהם להחזיר לגופם את המים , שאיבדו בהזעה . פעילות זו של סקר מזמנת תרגול של מיומנויות רבות , ובכללן : שיתוף פעולה בתכנון ובביצוע הסקר , ניתוח המידע שייאסף , בחירת הדרך להצגתו ורפלקציה על תהליך המחקר שבוצע . חשוב שהמידע שייאסף יהיה כמותי , כדי שאפשר יהיה לבצע עיבוד של התוצאות באמצעות חישוב ממוצע וכדומה . לכן , יש לדון בניסוח של שאלות סקר מתאימות . כמו כן , ניתן להשתמש בסקר זה ככלי להוראת חקר : להתייחס לגורמים משפיעים ומושפעים וכדומה .
|
|