עמוד:A111

. 1 א . הפעילו את ההדמיה , ובצעו אימון מדורג : התחילו בעמידה 0 ) קמ"ש , ( עברו להליכה 3 ) קמ"ש , ( לריצה קלה 8 ) קמ"ש ) ולריצה מהירה 12 ) קמ"ש . ( בכל שלב המתינו עד שיתקבלו הערכים המרביים ( מכסימליים ) של קצב הלב , של קצב הנשימה , של טמפרטורת הגוף ושל צריכת החמצן , רשמו אותם ורק אחר כך עברו לשלב הבא . ב . העתיקו את הטבלה שלפניכם אל המחברת , והשלימו בה את הנתונים : כתבו בכל מדד את הערכים המרביים שהתקבלו בכל סוג פעילות . . 2 סכמו את התוצאות שהתקבלו : כיצד המדדים ( קצב הלב , קצב הנשימה , צריכת החמצן , הזעה , הסמקה וטמפרטורת הגוף ) משתנים בכל סוג של פעילות. 3- הסבירו את התוצאות שהתקבלו : א . מדוע צריכת החמצן בגוף עולה בזמן מאמץ גופני- אילו אזורים בגוף תרמו בעיקר לעלייה זאתב . מה הקשר בין השינוי בצריכת החמצן לבין השינוי בקצב הנשימהג . מה הקשר בין השינוי בצריכת החמצן לבין השינוי בקצב הלב-. 4 נסחו שתי שאלות שאפשר לענות עליהן בעזרת ההדמיה . . 5 בטמפרטורה גבוהה מ 40 ° C– תפקוד הגוף עלול להיפגע . א . מהי הטמפרטורה הגבוהה ביותר , שגוף הנערה הגיע אליה , בזמן האימון שביצעתםב . אילו תהליכים בגופה של הנערה , שהבחנתם בהם , מנעו מהטמפרטורה לעלות לערכים מסוכנים , הגבוהים מ -40 ° C– בפעילות זאת התלמידים מפעילים הדמיה של תפקוד הגוף במצבים משתנים של פעילות גופנית . היא מתקשרת לפעילות בעמוד , 114 שבה התלמידים מתנסים בעצמם במצב כזה . שאלה : 3 א . צריכת החמצן בגוף עולה , כי הצורך באנרגיה בגוף מתגבר . הדבר מתרחש בעיקר בשרירים . ב . ככל שצריכת החמצן עולה , קצב הנשימה מתגבר , וחמצן רב יותר מגיע אל הדם בכל יחידת זמן . ג . ככל שצריכת החמצן מתגברת , קצב הלב עולה , ויותר דם עשיר בחמצן מגיע אל התאים ביחידת זמן . שאלה : 4 שאלות לדוגמה : מה הקשר בין קצב הלב לבין קצב הנשימה- מה ההבדלים בין צריכת החמצן במצבי פעילות שוניםהאם טמפרטורת הגוף עולה בעת הגברת הפעילות הגופניתמה הקשר בין צריכת חמצן לבין קצב הלב- וכדומה . שאלה : 5 ב . התהליכים : הזעה וכן הסמקה , שנבעה מהתרחבות כלי הדם בעור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר