עמוד:A78

פעילות אל הרשת פעפוע א . היכנסו אל אתר האינטרנט אופק חט"ב ? מדע וטכנולוגיה ובחרו בתחום כימיה . היכנסו אל הנושא תהליכי שינוי בחומר , ובחרו ביחידת הלימוד דיפוזיה ( פעפוע ) בתמיסה . צפו בהדמיה של פיזור חלקיקי הסוכר בכוס המים . על פי מה שלמדתם מההדמיה ענו על השאלה : חמצן עובר מהדם לתאי הגוף בתהליך של פעפוע . מה אפשר ללמוד מכך על ריכוזו בדם לעומת ריכוזו בתאיםב . היכנסו אל אתר האינטרנט אופק חט"ב ? מדע וטכנולוגיה ובחרו בתחום מדעי החיים . היכנסו אל הנושא התא , ובחרו ביחידת הלימוד דיפוזיה ( פעפוע ) דרך קרום התא . צפו בהדמיה של מעבר חלקיקי חומר דרך קרום התא , בתהליך של פעפוע . ענו על השאלה : בהנחה שהחומר המפעפע הוא חמצן , מה כיוון התנועה של רוב חלקיקי החומר- הסתמכו על ההסבר ביחידת הלימוד . חשוב לדון עם התלמידים במגבלות המודל : . 1 צורת החלקיקים : בהדמיה - כדור , במציאות - אטומים או מולקולות שצורתם שונה . . 2 גודל החלקיקים : במציאות - חלקיקי החומר קטנים בהרבה מגודלם בהדמיה . . 3 מספר החלקיקים : ההדמיה מתארת מספר מועט של חלקיקים , בעוד שבמציאות מספר חלקיקי החומר בנפח דומה של נוזל הוא עצום . . 4 החלקיקים המשתתפים בתהליך הדיפוזיה : בהדמיה מומחשים רק חלקיקי המומס , אולם בתהליך הדיפוזיה במציאות משתתפים גם חלקיקי המים וגם חלקיקי המומס . http : // ofekhigh . cet . ac . il

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר