עמוד:35

. 7 א . רכיבה על אופניים - מערכת ההובלה ומערכת התנועה ; ב . לאחר ארוחה - מערכת ההובלה ומערכת העיכול ; ג . רכיבה על אופניים - מערכת העצבים ומערכת הנשימה ; ד . שינה - מערכת ההובלה ומערכת התנועה ; ה . לאחר ארוחה - מערכת העצבים ומערכת העיכול ; ו . רכיבה על אופניים - מערכת ההובלה ; ז . שינה - מערכת ההובלה ומערכת התנועה ; ח . רכיבה על אופניים - מערכת ההובלה ומערכת הנשימה ; ט . רכיבה על אופניים - מערכת ההובלה ומערכת הנשימה . מערכת העצבים היא המתאמת את שיתוף הפעולה בין מערכות הגוף בשלושת המצבים המתוארים . פרק חמישי : מערכת ההובלה ( מערכת הדם ) באדם . 1 אילו מן המשפטים הבאים מתארים תפקיד של הדם- ( סמנו את כל התשובות הנכונות ) א . הובלת חמצן לתאים ב . עיכול מזון שנספג במערכת העיכול ג . הובלת מרכיבי המזון לתאים ד . העברת פקודות מהמוח ה . הרחקת חומרי פסולת מהתאים ו . הגנה מפני מחלות . 2 כתבו ארבע המלצות להתנהגות העשויה להפחית את הסיכון להתפתחות טרשת עורקים ומחלות לב . . 3 בלב ארבעה חללים - שתי עליות ושני חדרים . סמנו את המשפט הנכון : א . לחדר השמאלי יש דופן שרירית דקה לעומת החדר הימני , שלו דופן עבה . ב . לחדר השמאלי יש דופן שרירית עבה לעומת החדר הימני , שלו דופן דקה . ג . לצד השמאלי ולצד הימני יש דופן שרירית באותו העובי . ד . לעליות יש דופן שרירית עבה ולחדרים דופן שרירית דקה . . 4 פעולת המסתמים בלב מאפשרת : א . זרימה חופשית של הדם בין החדרים לעליות . ב . זרימה של דם עשיר בחמצן בלבד . ג . זרימה חד–כיוונית של הדם מהחדרים לעליות . ד . זרימה חד–כיוונית של הדם מהעליות לחדרים . . 5 מהו קצב לב- בחרו את המשפט המסביר זאת . א . כמות הדם שהלב מזרים בזמן פעילות מאומצת . ב . כמות הדם שהלב מזרים במשך דקה . ג . מספר הפעמים שהלב מתכווץ ( פועם ) בזמן פעילות מאומצת . ד . מספר הפעמים שהלב מתכווץ ( פועם ) בדקה . . 6 לעלייה הימנית של הלב : א . מגיע דם מהוורידים , אשר מכיל הרבה חמצן ומעט פחמן דו–חמצני . ב . מגיע דם מהעורקים , אשר מכיל הרבה חמצן ומעט פחמן דו–חמצני . ג . מגיע דם מהוורידים , אשר מכיל הרבה פחמן דו–חמצני ומעט חמצן . ד . מגיע דם מהעורקים , אשר מכיל הרבה פחמן דו–חמצני ומעט חמצן . . 7 עורקים הם : א . כלי דם שזורם בהם דם עשיר בחמצן ב . כלי דם המובילים דם מן הלב ג . כלי דם המובילים דם אל הלב ד . כלי דם שזורם בהם דם עשיר בפחמן דו–חמצני

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר