עמוד:27

שאלות הערכה פרק ראשון : מבוא למדעי החיים . 1 לפניכם רשימת פריטים , בנוגע לכל פריט , רשמו האם הוא חי או שאינו חי . נמקו כיצד קבעתם זאתחיפושית , אמבה , שולחן–עץ , חילזון , עץ צפצפה , אצה , זאב , רקפת , נהר , נחש , חיידק , אש . 2 סמנו את המשפט הנכון בנוגע למבנה התאי של היצורים החיים : א . רק בעלי–החיים בנויים מתאים . ב . בעלי–החיים ורוב הצמחים בנויים מתאים . ג . רק יצורים חד–תאיים בנויים מתאים . ד . כל היצורים החיים בנויים מתאים . . 3 משלחת מחקר של מדענים ואסטרונאוטים נשלחה לחלל . בהגיעם לכוכב לכת בגלקסיה אחרת , נתקלו ביצור בלתי ידוע . כיצד יוכלו לדעת כי אכן זה יצור חי- אילו מאפיינים עליהם לבחון. 4- הנהלת הספארי מעוניינת להוסיף ארבעה בעלי–חיים חדשים לפארק : פינגווין , כריש , עטלף -רות ותוכי דררה . מהם צורכי הקיום של כל אחד מבעלי–החיים האלה וכיצד אפשר לספק צרכים אלו. 5- לפניכם שתי דוגמאות למדרג ביולוגי . בכל אחת מהן חסרה ברצף המדרג אחת מרמות הארגון . כתבו איזו רמת ארגון חסרה . א . מערכת אקולוגית < חברה < –––––––––––––– < אורגניזם ב . אורגניזם < מערכת בתוך הגוף < –––––––––––––– < רקמה . 6 מתחת לאבנים חיה קבוצת יצורים הכוללת : טחביות , נדלים , נמלים ועוד . קבוצת בעלי–חיים זו היא : א . אוכלוסייה ב . חברה ג . מערכת אקולוגית . 7 צמחי רותם המדבר החיים בחולות הם : א . אוכלוסייה ב . חברה ג . מערכת אקולוגית

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר