|
עמוד:22
מבנה היחידה הפרקים בספר שבעה פרקים . התבניות הלימודיות : בפרק זה נלמד ש ... תבנית זו נמצאת בראש כל פרק ומציגה את הרעיונות המרכזיים שיילמדו בפרק . מושגים שנכיר : גם תבנית זו נמצאת בראש כל פרק ומציגה את רשימת המושגים המרכזיים שיילמדו בכל פרק . מבוא תפקידי התבנית : תיאור נושא הפרק וחשיבותו במארג הלמידה של מדעי החיים ; קישור של נושאי הפרק הנוכחי לנושאים בפרקים הקודמים ; גירוי ללמידה של הנושא אגב הצגת שאלות מאתגרות לתלמידים . מילון מונחים בשולי העמודים בספר , התבנית מציגה ביאור של מונחים המשולבים בפרק . הידעתם ? התבנית מאירה נושא כלשהו מנקודת מבט מעניינת ומפתיעה . הרחבה תבנית זו אינה מיועדת לכלל הכיתה אלא למתקדמים ולמתעניינים . התבנית מרחיבה את הידע של התלמידים על תופעות , תהליכים ועקרונות המוצגים בפרק . סיכום התבנית נועדה לסכם את הרעיונות המרכזיים שנלמדו בפרק . הערכה ? שאלות סיכום התבנית מציעה לתלמידים שאלות המסכמות את כל הנושאים שנלמדו בפרק . השאלות מגוונות ודורשות רמות חשיבה שונות : ידע , הבנה ויישום . משימות למידה היחידה כוללת התנסויות למידה מגוונות בסוגי משימות שונים : א . ניסויים - במשימות אלו התלמידים מבצעים ניסויים ורוכשים מיומנויות של חקר מדעי , ובהן : תכנון ניסוי , העלאת השערות , איסוף תוצאות ועיבודן , הסקת מסקנות , יצירת הכללות ופרשנות . בעקבות הניסויים הם נשאלים שאלות הבנה ויישום . פעילות מתוקשבת : פתיחת הפיונית וסגירתה באתר האינטרנט אופק חט"ב ? מדע וטכנולוגיה : http : // ofekhigh . cet . ac . il הפעילות מדגימה את השינויים החלים בפיוניות , כאשר הצמח רווי במים וכאשר חסרים בו מים , ובחשיבותם לחיי הצמח .
|
|