עמוד:99

שאלות סיכום לפר ק 4 שאלה 4 . 18 לפניכם כמה דוגמאות לחיישנים המשולבים במערכות בקרה שונות . קבעו לגבי כל דוגמה אם עדיף חיישן דו-מצבי או חיישן רציף ונמקו את קביעותיכם . . 1 חיישן לחות קרקע במערכת לבקרת השקיה . . 2 חיישן מהירות במערכת לבקרת שיוט ברכב מתקדם . . 3 חיישן טמפרטורה במערכת לגילוי שרפה והפעלת ממטרות כיבוי . . 4 חיישן מרחק במכונה אוטומטית להלחמת מעגלים חשמליים . . 5 חיישן דלק במערכת תדלוק , המשמש להפסקת התדלוק עם מילוי המכל . שאלה 4 . 19 מד-מהירות דיגיטלי המותקן על אופניים מבוסס על מגנט המותקן בנקודה מסוימת בגלגל ועל חיישן מגנטי המותקן בנקודה קבועה כמתואר באיור . 4 . 38 בכל פעם שהגלגל משלים סיבוב והמגנט חולף על-פני החיישן , החיישן שולח דופק אל מד-המהירות . . 1 כיצד מד-המהירות 'יודע' לחשב את המהירות של האופניים ? . 2 בעת ההתקנה של מד-המהירות באופניים , המתקין צריך 'לכוון' את מד-המהירות ולהתאים אותו לאופנים שהוא מותקן עליהם . מדוע יש צורך 'להתאים' את מד-המהירות לכל זוג אופניים ? איור 4 . 38 חיישן מגנטי במערכת למדידת מהירות באופניים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר