|
עמוד:68
4 . 2 . 3 חיישן תאוצה תאוצה היא שינוי במהירות . למשל כאשר רכב מאיץ , מהירותו עולה . או למשל כאשר רכב נוסע במהירות קבועה , אזי תאוצתו היא . 0 כאשר רכב מאט ומהירותו יורדת , אפשר לומר כי תאוצתו שלילית . בעת תאונה , שינוי מידי ופתאומי מתרחש במהירות המכונית . אפשר למדוד שינוי זה על-ידי חיישן הרגיש לשינויי מהירות ושנקרא חיישן תאוצה . בכלי רכב מודרניים מותקנת מערכת לניפוח אוטומטי של כריות אוויר בעת תאונה . הכריות המתנפחות במהירות בעת תאונה , סופגות את רוב עוצמת טלטלת הגוף של הנוסע ולכן הן חיישן המפלס הפועל במערכת זו רגיש ללחץ האוויר , הגדל עם עליית מפלס המים . בשיטה זו , החיישן מופעל באמצעות לחץ אוויר ולא באמצעות לחץ המים מסיבות של בטיחות . כאשר המפלס מגיע לערך מסוים ( אשר תוכנן וכוון מראש ) החיישן מגיב על-ידי פתיחת מגע חשמלי . באיור 4 . 4 מופיע סרטוט חיישן מפלס אופייני במבט תחתי ועילי . על-פי ההגדרה , חיישן המפלס משמש למדידת המשתנה הפיזיקלי 'מפלס מים , ' כאשר לאות המוצא של החיישן יש שני ערכים אפשריים ? . מפסק פתוח ומפסק סגור . לפיכך חיישן זה הוא חיישן דו-מצבי . איור 4 . 4 חיישן מפלס אופייני
|
|