עמוד:62

45 פרקו כל ביטוי לגורמים . 46 א . כתבו בדרך אלגברית : "סכום הריבועים של שני מספרים גדול מהריבוע של סכומם " . ב . האם הכתוב בסעיף א ייתכן ? נמקו את תשובתכם והדגימו אותה . נוסחת הריבוע של הפרש 47 לפניכם צורה המורכבת משני ריבועים : ריבוע שאורך צלעו a ס"מ וריבוע שאורך צלעו b ס"מ ) סרטוט . ) 1 אפרת גזרה מהצורה את מלבן א ואחר כך את מלבן ב ) סרטוט . ) 2 א . הסבירו מדוע מרובע ג הוא ריבוע וכתבו ביטוי המתאר את שטחו . ב . הראו ששני הביטויים a + b - 2 ab ו– ) a - b ( מתארים את שטח הריבוע . ג . האם מסעיף ב אפשר להסיק שהביטויים a + b - 2 ab ו– ) a - b ( הם ביטויים שווי–ערך ? הסבירו . 48 נתונים המספרים a ו . b– א . כתבו ביטוי המתאר את ההפרש בין a ל . b– ב . כתבו ביטוי המתאר את הריבוע של ההפרש בין a ל . b– ג . כתבו את הריבוע של הפרש המספרים כמכפלה של ההפרש באותו הפרש . ד . פתחו את הסוגריים ופשטו . ה . נסו לנסח כלל המתאר את התוצאה של ריבוע ההפרש . 49 לפניכם שישה ביטויים : 1 a - b 2 2 ) a - b ( 2 3 ) x + 5 ( 2 4 ) 1 - b ( 2 5 ) y - 2 b ( 2 6 ) t - z ( 3 א . אילו מהביטויים מוצגים כריבוע של הפרש ? ב . כל ביטוי המוצג כריבוע של הפרש כתבו כמכפלה , פתחו את הסוגריים ופשטו . דוגמה ) x - y ( = ) x - y () x - y ( = x - xy - xy + y = x - 2 xy + y 2 ג . האם הכלל שניסחתם במשימה 48 ה מתאים לביטויים שקיבלתם במשימה זו ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר