עמוד:56

23 לכל ביטוי נתון כתבו ביטוי שווה–ערך בעזרת נוסחת הפרש הריבועים . 24 פרקו לגורמים ככל האפשר בעזרת נוסחת הפרש הריבועים . 25 כתבו ביטויים שווי–ערך ללא סוגריים ופשטו את הביטויים . נוסחת הריבוע של סכום 26 לפניכם ריבוע שאורך צלעו a ס"מ , ריבוע שאורך צלעו b ס"מ ושני מלבנים חופפים שאורכי צלעותיהם a ס"מ וb– ס"מ . א . הציעו דרך לבנות ריבוע מארבעת החלקים . הוכיחו שאכן התקבל ריבוע . ב . הראו שהביטוי a + 2 ab + b מתאר את שטח הריבוע שקיבלתם בסעיף א . ג . הסבירו מדוע גם הביטוי ) a + b ( מתאר את שטח הריבוע שקיבלתם בסעיף א . ד . האם מהסעיפים ב ו–ג אפשר להסיק שהביטויים a + 2 ab + b ו– ) a + b ( הם שווי–ערך ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר