עמוד:55

20 2 2 א . חשבו בעל–פה : 65 - 55 2 2 ב . שני תלמידים חישבו 65 - 55 בדרכים שונות . 2 2 יונתן : 65 - 55 = 4225 - 3025 = 1200 מיקי : 10 = 1200 65 - 55 = ) 65 + 55 () 65 - 55 ( = 120 הסבירו את דרכי הפתרון של שני התלמידים . האם שניהם פתרו נכון ? באיזו משתי הדרכים נוח יותר להשתמש בחישוב בעל–פה ? ג . חשבו בעל–פה : ) 80 + 1 () 80 - 1 ( היעזרו בתשובתכם וחשבו : 79 חישוב בעל–פה בעזרת נוסחת הפרש הריבועים לפעמים נוח לחשב בעל–פה בעזרת נוסחת הפרש הריבועים . 2 2 דוגמה 35 - 25 1 נשתמש בנוסחת הפרש הריבועים : 10 = 600 2 2 35 - 25 = ) 35 + 25 () 35 - 25 ( = 60 בדקו במחשבון אם אכן . 35 - 25 = 600 דוגמה 38 2 נשתמש בנוסחת הפרש הריבועים : 38 = ) 40 + 2 () 40 - 2 ( = 40 - 2 = 1600 - 4 = 1596 בדקו במחשבון אם אכן 38 = 1596 21 השתמשו בנוסחת הפרש הריבועים וחשבו בעל–פה . דוגמה 102 . 4 = 10 , 240 ב ) 101 . 2 + 1 . 2 ( = 100 ב 101 . 2 - 1 . 2 = ) 101 . 2 - 1 . 2 ( 22 השתמשו בנוסחת הפרש הריבועים וחשבו בעל–פה . דוגמה ) 80 + 1 ( = 80 - 1 = 6400 - 1 = 6399 ב 81 = ) 80 - 1 ( ב 79

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר