עמוד:5

שאלות לסעיף 139 .......................................................................................... סיכום 140 ......................................................................................................... לחזרה ולדיון 141 ............................................................................................ פרק י : התערערות השלום העולמי - מלחמת האזרחים בספרד 142 מחתירה לשלום וביטחון באירופה לנסיגה 142 ................................... בשנות העשרים השאיפה לשלום מתחזקת 142 ...................................... משברים בשנות השלושים בולמים את החתירה לשלום 143 .................. שאלות לסעיף 144 .......................................................................................... מלחמת האזרחים - "חזרה כללית" למלחמת העולם השנייה 144 .. מאבק פנימי מתלקח בספרד 144 ................................................................ מלחמת האזרחים מתפתחת לסכסוך בין-לאומי 146 .............................. הפצצת גרניקה הופכת לסמל המלחמה 148 ............................................. המלחמה בספרד מסתיימת בניצחון של כוחות הימין 150 ...................... שאלות לסעיף 150 ........................................................................................... סיכום 151 ......................................................................................................... לחזרה ולדיון 152 ............................................................................................ פרק יא : משברי התקופה משתקפים באמנות 153 המלחמה מולידה מחאה 153 .................................................................... קתה קולביץ מביעה מחאה נגד המלחמה 153 .......................................... האכזריות שבמלחמה מוצגת בסרט של ריימון ברנר 153 ......................... חוסר הטעם שבמלחמה מתואר בפסל שיצר אלברטו ג'קומטי 154 ...... שאלות לסעיף 155 ........................................................................................... חוויית הבדידות והניכור מאפיינת את התקופה 156 ........................ האדם חש בדידות וניכור בעיר 156 ................................................................ ניכור ברכבת התחתית בציור של מרק רותקו 156 ..................................... בדידות במסעדה בציור של אדוארד הופר 157 ........................................... ניכור ומסתורין בציור של ג'ורג'ו דה קיריקו 158 .......................................... שאלות לסעיף 159 ........................................................................................... מחאה נגד תנאי ההעסקה ותנאי החיים של הפועלים 159 ............ הפועל משועבד למכונה בסרט של צ'רלי צ'פלין 159 ................................ הפערים החברתיים מובילים ליצירת עתיד דמיוני בסרט של פריץ לאנג 160 .................................................................................................. הסבל האנושי של המשבר הכלכלי מונצח בצילום של דורותאה לאנג 161 ............................................................................................................ שאלות לסעיף 162 ........................................................................................... סיכום 163 ......................................................................................................... לחזרה ולדיון 164 ............................................................................................ יחידה : 4 ארץ ישראל בין מלחמות עולם 256-165 פתיחה וציר זמן 165 .................................................................................... פרק יב : מנדט בריטי בארץ ישראל 166 כתב המנדט : החלטות וקשיים 166 ......................................................... ארץ ישראל נמסרת לשלטון מנדט בריטי 166 ............................................ כתב המנדט מגדיר את היחסים בין הבריטים ליהודים ולערבים 166 ...... הערבים מעלים דרישות לאומיות 168 .......................................................... שאלות לסעיף 169 ........................................................................................... צעדים ראשונים של הממשל המנדטורי 170 ...................................... ממשלת המנדט קובעת גבולות 170 ............................................................ הנציב העליון - ראש הממשל הבריטי בארץ ישראל 171 ......................... הנציבים פועלים לפיתוח פלשתינה ( א"י ) 172 ............................................ שאלות לסעיף 174 ........................................................................................... סיכום 175 ......................................................................................................... לחזרה ולדיון 176 ............................................................................................ פרק יג : היישוב היהודי מאמצע המאה התשע עשרה ועד תחילת המנדט 177 רוחות חדשות ביישוב הישן 177 ............................................................... מאפיינים ייחודיים ליישוב הישן 177 .............................................................. שכונות חדשות נבנות מחוץ לחומות ירושלים 178 .................................... ניסיונות ראשונים להתיישבות חקלאית 180 ....................................... בתי ספר חדשים מוקמים בארץ ישראל 181 .............................................. שאלות לסעיף 182 ........................................................................................... בימי העליות הראשונה והשנייה 183 ...................................................... עולים בעלי תודעה לאומית מגיעים לארץ ישראל 183 ............................. העולים מקימים יישובים חדשים 184 ............................................................ המתיישבים מתמודדים עם בעיות ביטחון 186 ........................................... יהודים מתימן עולים לארץ ישראל 187 ........................................................ העולים מפתחים פעילות פוליטית ופעילות בתחומי החינוך והתרבות 188 . שאלות לסעיף 188 ........................................................................................... סיכום 189 ......................................................................................................... לחזרה ולדיון 190 ............................................................................................. פרק יד : עלייה והתיישבות בין מלחמות עולם 191 עולים ומאפייניהם 191 ................................................................................. שלושה גלי עלייה מרכזיים מגיעים לארץ ישראל 191 ............................... לכל אחת מהעליות מאפיין חברתי ואידאולוגי בולט 192 .......................... גורמים מגוונים משפיעים על העולים 193 ................................................... שאלות לסעיף 194 ........................................................................................... תרומת ההתיישבות בעיר ובכפר לבניין הבית הלאומי 195 ............ העולים מועסקים בפיתוח תשתיות בארץ ישראל 195 ............................. הון פרטי והון לאומי מושקע בפיתוח הבית הלאומי 196 ........................... " ההסתדרות" פועלת למען העובדים 199 .................................................... היישובים העירוניים מתפתחים 199 .............................................................. ההתיישבות הכפרית לסוגיה מתפתחת 202 ............................................... שני מחנות חברתיים בולטים ביישוב 206 ..................................................... התרבות העברית מתפתחת 206 ................................................................... שאלות לסעיף 209 ........................................................................................... סיכום 210 ......................................................................................................... לחזרה ולדיון 211 ............................................................................................ פרק טו : מוסדות וארגונים ביישוב 212 המוסדות הלאומיים 212 ............................................................................. מוסדות היישוב נבחרים בדרך דמוקרטית 212 ............................................ היישוב היהודי המאורגן נקרא "כנסת ישראל" 213 .................................... מוסדות של התנועה הציונית פועלים בארץ ישראל 214 .......................... הסוכנות - מוסד מייצג של כלל העם היהודי 215 ...................................... עליונות של מוסדות התנועה הציונית על מוסדות היישוב 216 ............... היישוב מתנהל כחברה דמוקרטית 216 ........................................................ סיכום 217 ......................................................................................................... לחזרה ולדיון 218 ............................................................................................

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר