מתוך:  > מילה טובה > הקדמה

עמוד:5

הקדמה " הקריאה והכתיבה הן במרכז העשייה בבית הספר ובלימודי ההמשך , והשליטה בהן היא תנאי הכרחי לתפקוד יעיל בחברה אוריינית ובעולם האקדמי . העיסוק המונחה בקריאה ובכתיבה , בהאזנה ובדיבור – מסייע לתלמיד להתבונן בעצמו ובעולם הסובב אותו ותורם לפיתוח המודעות העצמית . דרך הכתיבה התלמידים יכולים להביא לידי ביטוי מחשבות , חוויות , רגשות ולבטים אישיים . הקריאה , ההאזנה , הכתיבה והדיבור המתוכנן מסייעים לתלמידים לגבש את עמדותיהם בנושאים ערכיים ולעצב את השקפת עולמם . הם מזמנים התנסויות חברתיות חשובות ופיתוח של כישורים חברתיים , ותורמים לטיפוח הרגישות לזולת והסובלנות לדעות אחרות ולדרכי ביטוי שונות . במהלך לימוד פרק זה התלמידים ירכשו ידע על טקסטים וילמדו מושגים הקשורים בו ( נוסף על הידע והמושגים שנרכשו בביה " ס היסודי . ( מושגים אלו יעמדו לרשות התלמידים הן בלימודיהם בבית הספר העל-יסודי הן בלימודי ההמשך . " ( מתוך תה " ל עמ ' ( 17 " מילה טובה " ספר 1 וספר 2 הם ספרי הבנה , הבעה ולשון לחטה " ב . הספרים באים לתת מענה לתכנים , למטרות ולעקרונות של תכנית הלימודים החדשה . הספרים דנים בהבנה , בהבעה בכתב ובעל-פה , בלשון ובאוצר המילים והמשמעים . שני הספרים מדגישים את שילוב ענפי הלשון ואת הוראת ההבעה בעל פה במקביל להוראת ההבעה בכתב . הספרים מטפלים בכל 4 אופנויות השפה : קריאה , כתיבה , דיבור והאזנה , ומפעילים את התלמידים באופנויות אלה . מטרתם להכין את הלומדים בהדרגה לקראת בחינת הבגרות ( שאלון א ) לפי תכנית הלימודים של משרד החינוך ( תשס " ג . ( " מילה טובה " בהשוואה לספרים " להבין עניין " ו " מילת המפתח " " מילה טובה " ( ספר , 1 ספר ( 2 נשענים בחלקם על הספרים " להבין עניין , ו " מילת המפתח . " ההבדלים העיקריים ביניהם : " מילה טובה " – מציג לימוד משולב של ענפי הלשון הבנה , הבעה , לשון ואוצר המילים והמשמעים . בכל שנת לימודים נלמדים כל ענפי הלשון במשולב . " להבין עניין " ו " מילת המפתח " מאפשרים לימוד מודולארי של ענפי הלשון . לדוגמה : ניתן ללמד בכיתה ז רק לשון ") מילת המפתח , (" ובכיתה ח לצרף גם הבנה והבעה ") להבין עניין . (" " מילה טובה " מוסיף נדבך להוראת ההבעה בעל-פה ( הקיימת כבר ב " - להבין עניין . (" במילה טובה נלמדים בהרחבה : קריאה בקול , הרצאה , טיעון בעל-פה , נאום , דיון וכן גם ריאיון ושיחה . " מילה טובה " מציע תוספת מאסיבית של טקסטים מגוונים מסוגות שונות וברמות קושי שונות לתרגול , לאימון ולמבחן . הטקסטים מובאים במהלך הספר במרכז הלימוד והתרגול ובמאגר גדול של למעלה מ20- טקסטים בסוף כל ספר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר