עמוד:9

לסיכום , אפשר לערוך משוב כיתתי מסכם על פי הנקודות האלה : תרבות הדיבור . 1 האם הדוברים נכנסו זה לדברי זה ? . 2 האם כל המשתתפים קיבלו רשות דיבור ? איכות ההתדיינות . 1 האם הדוברים קישרו את דבריהם לנושא ולדברי קודמיהם ? . 2 האם הדוברים סטו מן הנושא ? . 3 האם הדוברים פירטו את דבריהם , האם הביאו דוגמאות ? . 4 האם הם העלו נימוקים שחיזקו את הדעה שהשמיעו ? איכות השפה . 1 האם הדוברים דיברו בצורה ברורה ומובנת ? . 2 האם נעשה שימוש באוצר מילים עשיר שמתאים לנושא ? כתוצאה מן המשוב אפשר לנסח כללים מנחים לדיון בהיבט של תרבות הדיבור , למשל : כשחבר מדבר מקשיבים עד הסוף ולא מתפרצים לדבריו . בפעמים אחרות ייערכו דיונים נוספים בנושאים אחרים על פי דגמים אחרים ( למשל , דיון בקבוצה קטנה שאינו מונחה תוך התייחסות ללקיחת תור , לכמות הדיבור בכל תור , לחידוש בדברים הנאמרים , לתרומה לקידום הדיון . ( הילדים יידעו מה מצופה מהם בהיבט זה וימשיכו לשכלל את מיומנויותיהם .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר