עמוד:5

מהלך ההוראה של היחידה שלב מקדים : תרגיל בהקשבה 6 את מי להזמין למסיבת יום ההולדת ? - דיון בנושא חברתי 7 שלב א : משחק תפקידים 7 שלב ב : דיון בין נציגי הקבוצות ומשוב 8 דוגמאות לסיפורי מקרה כגריינים לדיון 11 מצילים את החורשה - דיון בנושא לימודי 12 דגם א : דיון במליאה 14 דגם ב : דיון במליאה לאחר דיון בקבוצה 15 תיאור היחידה היחידה עוסקת בהוראת ההבעה בעל פה בכלל , ובניהול דיון בפרט . ביחידה שני חלקים : בחלק הראשון - הצעות לניהול דיון בנושאים חברתיים , הרלוונטיים לעולמם של התלמידים ; בחלק השני - הדגמה של דיון בנושא לימודי ( דיון על טקסט מתוך היחידה "שומרים על העולם" של אוגדן זה . ( תנאי חשוב לדיון יעיל ומעניין הוא שליטה במוסכמות הדיון , ידע בנושא הדיון ואוצר מילים עשיר בתחום הנדון . בנושאים החברתיים הדיון מתבסס על ידע העולם של הילדים ועל התנסויותיהם האישיות , אך אפשר להוסיף על כך טקסטים קצרים כגריינים לדיון . הדיונים בנושאים הלימודיים נערכים לאחר שהילדים למדו את הנושא הנדון . ביחידה זו מוצג דיון מתוכנן ובו : מפנים זמן לחשיבה ולפיתוח רעיונות בקבוצה . מציעים פעולות תמיכה לקבוצה , כגון : סיעור מוחות , עיון במקורות , היזכרות במצבים קודמים . מדגימים את צורות הפנייה והתגובה השונות במהלך הדיון . מספקים אמצעים להרחבת הטיעונים .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר