עמוד:24

קריאת הטקסט הקטע מתוך ההקדמה לספר מספר על התנאים שהשתנו מאז שנכתב הספר , לפני למעלה משמונים שנה . המטרה בקריאת הקטע היא לתת לילדים יותר מידע על התקופה , כהמשך לדיון הלשוני שהתייחס ללשון הדיבור ולמנהגי הנימוס באותה תקופה . הפיסקה הראשונה בקטע עוסקת בהבדלים הטכנולוגיים בין אז להיום , והפיסקה השנייה נוגעת בהבדלים בנורמות ההתנהגות . מבקשים מהילדים לקרוא את הקטע ולכתוב את הנושא של כל פיסקה . בהמשך לקריאת הפיסקה הראשונה , שואלים אם הם מכירים עוד מכשירים שיש היום ולא היו באותה תקופה . הפיסקה השנייה , העוסקת ביחסים שבין המבוגרים לילדים , מסתיימת בשאלת המתרגם : " מה דעתכם " ? אפשר להפנות את השאלה לילדים ולקיים דיון בנושא . להמחשת ההבדלים בין התקופות אפשר גם לבקש מהילדים שיבקשו מאנשים מבוגרים לספר להם על אופי היחסים בין ההורים לילדים בימי ילדותם . אפשר לפנות גם לאנשים שגדלו בארץ אחרת ולשאול כיצד פנו שם למורה בכיתה , כיצד פנו למבוגרים וכו . ' כדאי לשאול את הילדים מה לדעתם לא השתנה במהלך השנים ביחסי הורים וילדים וביחסי מורים וילדים ( נקודת מוצא מעניינת עשויה להיות השיחה שקיימה פצפונת עם המורה ברמזר . (

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר