עמוד:305

משימות סיכום 1 א . מנו 6 סיבות למחסור במים שפירים הזמינים לאדם ברחבי העולם . ב . מיינו את הסיבות שמניתם לסיבות הקשורות לתנאים פיזיים ולסיבות הקשורות לתנאים שמקורם במעשי האדם . ג . בחרו 3 סיבות מאלה שמניתם והציעו דרך להתמודד אתן . 2 חפשו ברשת האינטרנט מידע אודות המכונית החשמלית . הסבירו את היתרונות ואת הקשיים שיוצרת מכונית זאת . האם לדעתכם תהיה לה השפעה אמיתית על זיהום האוויר ? 3 א . מהו המדבור ומדוע הוא מתרחש ? ב . מנו אזורים בעולם המועדים לתהליכי מדבור והסבירו מדוע עלול להתרחש בהם מדבור . 4 בשנים האחרונות מתקיים בכל קיץ מבצע של שילוח מבוקר של צבי ים הבוקעים מביציהם אל הים . במסגרת מבצע זה הביצים נאספות ממקומות שונים לאורך החוף ונשמרות במקומות מוגנים עד הבקיעה , והצבים מועברים עם בקיעתם הישר אל המים . מה הן הפגיעות בחוף שאינן מאפשרות לצבי הים להשלים את תהליך הבקיעה והחזרה לים , ומחייבות התערבות ? 5 קראו את המאמר על חוק החופים והסבירו במה הוא מסייע להפחתת הזיהום של חופי ישראל . 6 הסבירו את הקשר בין סלעי המשקע , הימיים והיבשתיים , לבין הימצאותם של מרבצי פחם , נפט וגז טבעי . 7 דרגו את חומרת זיהום האוויר וכמות הפליטה של גזי החממה של הדלקים המתכלים . 8 מצאו מקורות מידע על התכנית לבנות באשקלון תחנת כוח חדשה , המופעלת באמצעות פחם . הציגו את הטענות של המצדדים ושל המתנגדים , והביעו את דעתכם . 9 סקרו את סוגי מקורות האנרגיה המתכלים בהיבט הישראלי , הן מבחינת השימושים בארץ והן מבחינת מעמדה המדיני של ישראל בהקשר זה . 10 ערכו השוואה בין מקורות האנרגיה המתחדשים . בהשוואה התייחסו להיבטים הבאים : התנאים הדרושים לשימוש במקור האנרגיה ; יתרונותיו וחסרונותיו של מקור האנרגיה ; המקומות שבהם הוא נמצא בשימוש ; הקשיים או הסיכונים העלולים להיווצר בעקבות ייצורו . 11 הביעו את דעתכם : אילו ממקורות האנרגיה המתחדשים יתפתחו בקצב מהיר בעתיד הקרוב ? נמקו . 12 עיינו בדיאגרמה המשווה את התפלגות השימוש באנרגיה בעולם לפי אזורים בשנת 1973 ובשנת 2009 ( עמ' . ( 266 מיינו את מקורות האנרגיה לפי : מקורות שהשימוש בהם צומצם , ומקורות שהשימוש בהם הורחב . שערו מהן הסיבות ( כלכליות , פוליטיות , סביבתיות ) לשינויים אלה . 13 בהשוואה למקורות האנרגיה - עתודות המחצבים בעולם עדיין גדולות למדי . מה הן , לדעתכם , הסיבות לכך ?

ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר