עמוד:123

בדומה להוראה , INC גם ההוראה DEC אינה משנה את הדגל . CF השפעתה על שאר הדגלים זהה לזו של ההוראה . SUB דוגמה לבעיה – חיבור הנתון 00 h לנתון העוקב לו כתבו את ההוראות לחיבור הנתון 00 h לנתון העוקב לו . פתרון המספר העוקב ל 00 h- הוא , 01 h ולכן ניתן להשתמש במיעון מידי ולרשום את ההוראות שלהלן : ADD AL , AH MOV AH , 01 h MOV AL , 00 h תרגיל 1 . 23 האם סדרת ההוראות הבאות מבצעת פעולה זהה לזאת שתוארה בדוגמה שלעיל , כלומר האם ההוראות הללו מחברות את הנתון שנמצא באוגר AL ואת הנתון שעוקב לו ? ADD AL , AH INC AH MOV AH , AL MOV AL , 00 h דוגמה לבעיה – חיבור נתון כלשהו לנתון העוקב לו אולם אם נשנה את הבעיה המוצגת בדוגמה הקודמת , ונחבר שני מספרים שאחד מהם התקבל מהתקן הקלט והמספר השני הוא המספר העוקב למספר שהתקבל , לא נוכל להציב את הערכים בשיטת המיעון המידי , ולכן נשתמש בפעולת חשבון לחישוב המספר העוקב למספר שנקלט . נכתוב תכנית מתאימה , הקולטת נתון אחד שגודלו 2 סיביות , והמחברת לנתון שנקלט את הנתון העוקב לו . בסיום , התכנית מציגה את התוצאה בצורה בינרית .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר