עמוד:85

ג . אחוז זה מאית ( עמודים 133-131 בחוברת לתלמיד ) ביחידה זו עוסקים בחיזוק הנושאים שנלמדו עד כה . אפשר לתת אותה כשיעורי בית או כעבודה עצמית בכיתה ולדון בפעילויות לפי בקשת התלמידים או לפי שיקול הדעת של המורה . בין הפעילויות האלה מומלץ לעשות תרגול בעל פה ודיון על אחוזים ועל השברים המתאימים להם . בשאלות המילוליות שבעמוד 131 עוסקים במקרים הפשוטים של חישובי אחוזים - הכמות הכוללת של התלמידים היא במאות שלמות ולכן קל לחשב כמה הם אחוז אחד מהתלמידים . למשל , בפעילות : 4 בסך הכול יש 200 תלמידים . 1 % מהתלמידים , הם מאית מ , 200 כלומר 2 תלמידים , ולכן 3 % מהתלמידים הם 6 תלמידים . תשובה : א . 6 תלמידים שהו בכיתה בזמן ההפסקה . ב . 194 תלמידים שהו מחוץ לכיתה . ( 200-6 = 194 ) בפעילות 6 בעמוד 132 עוסקים במעבר משבר המוצג כחלק של עיגול למספר באחוזים . אפשר להציע לתלמידים כשלב ביניים להרחיב את השבר למאיות . לדוגמה : בפעילות 8 בעמוד 132 מומלץ לבקש מהתלמידים לכתוב מצומצם עד הסוף לכל מספר באחוזים שבר . צמצום ב 5

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר