עמוד:79

א . מה אתם יודעים על אחוזים ? ( עמוד 126 בחוברת לתלמיד ) מטרת הפעילויות ביחידה זו היא לקשר את הנושא החדש אל הידע הקודם של התלמידים לפני התחלת ההוראה המסודרת . משך הפעילות : כשיעור אחד . פעילות 1 זו משימה פתוחה המאפשרת לכל אחד מהתלמידים לומר משהו בנושא אחוזים . הנה דוגמאות לדברים שכתבו תלמידים בניסוי במשימה זו . תלמיד מתקדם : . 1 שאלתי את המורה האם העבודה בסדר והיא אמרה מאה אחוז . . 2 עכשיו אני מתחיל ללמוד את הנושא אחוזים . . 3 במבחן קיבלתי 38 מתוך 100 אחוזים . . 4 הלכתי לחנות בגדים וקניתי בגד ב 20 אחוז הנחה . תלמיד בינוני : שמעתי מאימא ואבא שלי . ראיתי את הסימן הזה במחשבון . תלמיד מהחינוך המיוחד המשולב בכיתה רגילה : שמעתי את המילה אחוזים במשחק כדורגל ראיתי את המילה אחוזים בחנויות . התלמידים פירטו מגוון גדול של שימושים מקובלים באחוזים : - אחוזי תמיכה בספורטאי על פי סקרים - אחוזי סיכוי לזכות באליפות - הנחה בקניות - תיאור של רמת הביטחון של תלמיד בהתממשות מאורע מסוים - אחוז השומן ביוגורט - אחוז כנושא לימוד - תיאור של חלק מסכום כסף - תיאור של הרכב בד של בגד " ) מאה אחוז כותנה - ( " תיאור של חלק מהשלם - הסימן % ( לפעמים במחשבון ) - אחוזי הצלחה במבחן - אחוזי השתתפות בסקר ; אחוזי הצלחה של מוצר - אחוז הנוער המשחק במחשב - משכורת של עובד בחנות המבוססת על אחוזים מהרווח - חישוב אחוז ממספר נתון - המילה אחוזים אצל הרופא 50 % - כשיש שתי אפשרויות - שני חלקים המשלימים לשלם המתוארים באחוזים המסתכמים ב . 100 היו גם משפטים שגויים או חסרי משמעות , כמו אצל התלמיד הזה : איש עשיר קנה משהו יקר והמוכר אמר לו את המחיר באחוזים . אבא מכר את האוטו ואמר כמה הוא עולה באחוזים . קניתי נעליים וקיבלתי 200 % הנחה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר