עמוד:78

! אחוזים וכמויות אפשר לתאר בדיאגרמת עיגול . אחוז הוא שם אחר למאית . ג . לאחר הסיכום בא תרגול נוסף מתוך הנחה שהסיכום המילולי עוזר לתלמידים להבין את מה שכבר עשו , ולכן עכשיו אולי יצליחו לפתור את מה שקודם הבינו רק חלקית . מתקבל מחזור למידה ובו שלושה חלקים : ( א ) פעילויות למידה ; ( א ) פעילויות דיון וסיכום ; ( ג ) תרגול נוסף * . את המחזור הזה אפשר למצוא למשל בעמודים : 130-127 א . פעילויות למידה בעמודים 127 ו 128 ב . דיון בתחתית עמוד 128 ולאחריו סיכום בראש עמוד 129 ג . פעילויות נוספות בהמשך עמוד 129 ובעמוד . 130 בתהליך ההוראה שעליו פרק זה מתבסס משולבים דיונים שיש להם שלוש מטרות עיקריות : . 1 לתת לתלמידים הזדמנות לנסח את דעותיהם בנושא גם אם עדיין אינן מדויקות מבחינה מתמטית או מבחינת בהירות הלשון . 2 להציג דרכי פתרון שונות ולתת להן לגיטימציה . 3 לגבש , מורה ותלמידים יחד , את הסיכומים של הרעיונות השונים לפני שקוראים את הסיכום המנוסח בחוברת לתלמיד . למשל , לפני הסיכום שבראש עמוד 129 בחוברת לתלמיד ( ראו כאן בראש העמוד , ( מומלץ לערוך דיון בשאלה מהו אחוז , המופיעה בתחתית עמוד . 128 בדיון זה התלמידים יכולים להביע את דעותיהם גם באופן בלתי מדויק ואולי אפילו שגוי . רק אחרי הדיון , בעמוד שלאחריו , נמצאות התשובות המדויקות והמנוסחות בפשטות . באופן כזה הידע הולך ומצטבר , ואצל כל תלמיד ותלמיד נבנים אותם המרכיבים של הנושא " אחוזים" שתכנית הלימודים דורשת ללמד בכיתה ה . ' * מחזור לימודים זה נקרא בתיאוריית APOS בשם , ACE ראשי תיבות של . Activities , Class discussions , Exercises : פירוט על ACE אפשר למצוא למשל בעמודים 106-105 במקור זה : International Conference for the Psychology of Mathematics Education , V 1 , pp . 95-110 . Haifa , Israel . undergraduate mathematics education research . In O . Zaslavsky ( Ed . ) , Proceedings of the Twenty-Third Czarnocha , B ., Dubinsky , E ., Prabu , V . & Vidakovic , D . ( 1999 ) . One theoretical perspective in

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר