עמוד:67

כנ"ל יש לעשות אם בוחרים בשאלה על מספר הפעמים הממוצע שמדיחים את האסלה בבית או כמות הזמן הממוצעת שאורכת המקלחת של כל אחד מבני המשפחה . אם בוחרים בשאלה על הצריכה הכללית של מים בבתים , אפשר להסתפק בבדיקת חשבונות המים המגיעים לכל משפחה ( יש לוודא שאפשר למצוא חשבונות אלה , ( ואז אין צורך לבקש מבני המשפחה לתעד נתונים . חשוב לוודא שכל חברי הקבוצה יודעים בדיוק מה עליהם לעשות וכולם מבצעים את המשימה באותו האופן : בודקים את אותם הנתונים , באותה הדרך , באותם פרקי זמן , באותן יחידות מידה וכדומה . הקפדה על פרטים אלה תביא לידי כך שתהליך החקר יהיה ברור , מובן ואמין . מומלץ שכל קבוצה תתעד בכתב את התכנון שלה לאיסוף הנתונים ( כלומר , תענה על השאלות שבפעילות 7 בעמוד ( 104 ותיתן למורה לבדיקה . רק לאחר שתבדוק המורה ותראה שהתכנון ראוי ובר–ביצוע , יתחילו התלמידים בתהליך איסוף הנתונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר